Avatar billede charlotte1976 Nybegynder
08. december 2011 - 20:48 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Formatering af pc til Vista

Jeg har på en ældre maskine der kørte med XP forsøgt at formatere og opgradere til Vista 32-bit.
Jeg kan sagtens installere Vista.
Men hele pointen var jo at jeg skulle starte med et helt nyt harddrive.
Men da jeg så åbner Vista kan jeg se der ligger alle de gamle indstillinger, selvom jeg har bedt den om at formatere og gemme de gamle filer i Windows old.
Hvad gør jeg????

Charlotte
Avatar billede Slettet bruger
08. december 2011 - 21:26 #1
Du skal først formatere den partition du vil installere på.
Hvis du har problemer med at gøre det med Vista skiven, så brænd en Hirens boot-cd, med den kan du formatere, nedlægge og oprette partitioner.http://www.hirensbootcd.org/download/
Avatar billede charlotte1976 Nybegynder
08. december 2011 - 22:24 #2
Hvordan bruger jeg den og hvad skal jeg bruge???
Avatar billede Slettet bruger
08. december 2011 - 22:36 #3
Det er en Iso fil. Når den er hentet brænder man den til en Boot-CD.
Du kan bruge dette program: http://www.ntfs.com/iso_burner_free.htmdu sætter en CD eller DVD i din brænder. Derefter viser du - for oven - bare prog. hvor den Iso ligger, og trykker brænd. Det er det hele.
Når du så har den Boot-cd, starterter du op på den. Når den åbner vælger du den linie hvor der står Linux... Så kommer du ind på et skrivebord, og der ligger et program, som du kan bruge til at se din HDD og formatere, nedlægge og skabe partitioner helt som du vil.
Avatar billede charlotte1976 Nybegynder
09. december 2011 - 11:07 #4
Oki. Jeg prøver
Avatar billede charlotte1976 Nybegynder
09. december 2011 - 11:31 #5
Jeg kan ikke få den til at boote fra cd'en.
Har været inde i bios og ændre til at den skal boote fra cdrom.
Hvad gør jeg forkert?
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2011 - 12:29 #6
Der umiddelbart 2 muligheder. 1. Der skal under opstart trykkes på F11 eller F12 for at få en boot menu hvor man så skal vælde CD/DVD.
2. At iso-filen bare er brændt over på en CD, som Iso og ikke er brændt som en bootfil. Brugte du Active Iso burner?
Avatar billede charlotte1976 Nybegynder
09. december 2011 - 12:59 #7
Hvor finder jeg den? Kan ikke finde den på den hjemmeside
Avatar billede charlotte1976 Nybegynder
09. december 2011 - 13:25 #8
Nu har jeg lavet en bootcd. Men systemet skriver disk boot failure....
Avatar billede charlotte1976 Nybegynder
09. december 2011 - 13:36 #9
Og insert system disk and press enter
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2011 - 13:42 #10
Ja det betyder bare, at bios ikke kan finde nogen form for disk at boote på. Prøv at sætte Hirens disken i medens windows kører. Åben for at se hvad der ligger på disken. Ser det ud som på billedet her?
http://imageshack.us/photo/my-images/710/hirens.jpg/
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2011 - 13:44 #11
Uden mad og drikkke osv. Jeg går ud og handler, men er tilbage om en times tid.
Avatar billede charlotte1976 Nybegynder
09. december 2011 - 14:17 #12
God tur. ;-)

Har fået det til at virke. Juhuu!

Sender du mig lige et svar?
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2011 - 14:53 #13
Det var da glædeligt:)
Avatar billede charlotte1976 Nybegynder
11. december 2011 - 21:11 #14
Tusind tak for hjælpen. ;-)
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2011 - 22:21 #15
:)