Avatar billede Mortadasarheed Nybegynder
08. december 2011 - 15:48 Der er 29 kommentarer

Virker denne som en slags 3g modem?

Hej derude, jeg sad lige og læste denne artikel fra PCWORLD, og faldt over denne gadget?

http://www.pcworld.dk/galleri/20_gadgets?o=17

Det står at den tager imod alle mulige sd kort, men også sim kort, ville det så sige, at jeg som har fri internet på mit mobil simkort, kan jeg så bruge den som et modem. Siden jeg kan putte Simkort i? Og hvis ikke, findes der så et program til det som jeg måske kan installere på min mac så jeg kan brug den som et modem?

OG HVIS HELLERE IKKE DET....... Kan man så købe sig sådan nogle stick som man kan putte simkort i også bruge den som et modem?

Håber på jeres hjælp
Avatar billede bredbaandmobilt Nybegynder
08. december 2011 - 16:39 #1
Der er ikke et modem i stiken, så det kan du ikke bruge den til.

Det du skal bruge, er et usb modem.

Men du kan såmænd bare proppe din mobil til din pc og surfe igennem din mobil.

Læs hvordan du gør her:

https://www.telmore.dk/1210849653134/HelpFAQItem_C/HelpFAQitem_3_opsaetningafopkaldsforbindelse
Avatar billede pstidsen Novice
08. december 2011 - 18:02 #2
Android telefoner med nyere OS har en forudinstalleret app der hedder "WIFI-hotspot". I den app kan du med få klik opsætte et trådløst netværk.
Avatar billede Slettet bruger
08. december 2011 - 20:41 #3
#2  Android telefoner med nyere OS  ?

der er ikke OS på en Android  menner du iphone ?
Avatar billede pstidsen Novice
08. december 2011 - 20:47 #4
Der er da også OS på Android telefoner :o http://en.wikipedia.org/wiki/Android_(operating_system) (luk nu dine spørgsmål i stedet for.....!!! ARG)
Avatar billede pstidsen Novice
08. december 2011 - 20:49 #5
Det gælder også dig Mortadasarheed!
Se: http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/Mortadasarheed Vend tilbage og/eller luk dine gamle spørgsmål! Du må heller ikke have to åbne om samme emne (luk det her: http://www.eksperten.dk/spm/952851 !). Læs også FAQ'en: www.eksperten.dk/faq
Avatar billede Slettet bruger
08. december 2011 - 21:03 #6
mac os  ?
Avatar billede pstidsen Novice
08. december 2011 - 21:07 #7
Se mit link: http://en.wikipedia.org/ (...)!! Der er f.eks.:
Android Ice Cream Sandwich
Android Honeycomb
Android Gingerbread
Andriod Froyo

LUK NU DE SPØRGSMÅL!!! KAN DET VÆRE SÅ SVÆRT RASMUS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Avatar billede pstidsen Novice
08. december 2011 - 21:10 #8
Her er en liste over alle Android OS: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Android_operating_system_versions

LUK DE SPØRGSMÅL RASMUS!!!!!!!!
Avatar billede Slettet bruger
08. december 2011 - 21:16 #9
#7  det er bar boot system
Avatar billede pstidsen Novice
08. december 2011 - 21:28 #10
øøøh nej? Det er et styresystem/operation system=OS.

F.eks. Andriod Froyo gør da det samme som iOS!?

Grunden til at forskellige Andriod mobiler med samme OS ikke er ens i interfacet er at mobilproducenterne ligger deres egen brugerflade på mobilerne. F.eks. HTC Sense, Motorola Motoblur og Samsung TouchWiz. Det er jo stadig Android Froyo der gør at man kan sende SMS'er, gå på nettet, åbne apps osv. osv.

LUK DE SPØRGSMÅL RASMUS! DU HAR OVER 1000 POINT UDE. DET MÅ DU IKKE!!! FAT DET NU!!!!!!!!!!
Avatar billede pstidsen Novice
09. december 2011 - 14:44 #12
Ja det er en Android mobil med styresystemet Froyo
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2011 - 19:40 #13
Avatar billede pstidsen Novice
09. december 2011 - 20:13 #14
Vi bliver vist aldrig enige men prøv at se her:
Instant apps. The Android™ OS with HTC Sense™ delivers easy access to thousands of apps and games available at the Android Market™.
Citat: http://www.htc.com/us/products/droid-incredible-verizon

Det du kalder et styresystem er f.eks. HTC Sense, men jeg synes blot at det er bemærkelsesværdigt at HTC selv kalder Andriod et styresystem - og IKKE HTC Sense.

Hvis man slår ordet operativsystem op i betydningsordbogen, så kan man læse:
en række programmer, der styrer alt, hvad en computer gør, herunder at få hardware og software til at fungere sammen og gøre brugeren i stand til at benytte sig af computerens ressourcer
Lige meget hvad du siger så ER det Andriod der får telefonen til at kunne SMS'e, ringe, gå på nettet osv. og det ER styresystem der får telefonen til at kunne SMS'e, ringe, gå på nettet osv. Ergo: Andriod ER styresystemet. HTC Sense er en brugerflade! Du kan jo prøve at google: http://lmgtfy.com/?q=Hvad+er+HTC+Sense%3Fo

RASMUS LUK DE SPØRGSMÅL!!!!! ER DET SVÆRT AT FATTE ELLER HVAD!!!!!!!!!!!!!!!
Avatar billede kjeldsted Novice
10. december 2011 - 14:22 #15
Rasmus:

Drop hellere denne diskussion og luk hellere de spørgsmål der bør lukkes. Jo mere du påstår at der ikke er en OS på en Android jo værre for dig selv. Android er (ligesom iPhone) faktisk nærmere computer end så meget andet, med et skrabet opreativsystem (OS).

Så for din egen skyld, drop diskussionen og luk dine gamle spørgsmål, inden du får flere uvenner herinde!!!

Men, suk..... Du forstår vel heller ikke noget denne gang... Ligesom vores kære diskussion dengang om pirateri og Eksperten.... SUK!!!!
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2011 - 14:24 #16
er det dig der styre den http://lmgtfy.com/?q=Hvad+er+HTC+Sense%3Fo ??
Avatar billede kjeldsted Novice
10. december 2011 - 14:36 #17
Øhhh.... Rasmus. Der er altså forskel på hardware og software... Don't mix!!! HTC Sence er et stykke hardware der indeholder en OS (Android)
Avatar billede kjeldsted Novice
10. december 2011 - 14:37 #18
Hov. Sorry.... Er ikke 100% inde i HTC og Android... Fejl fra min side mht. #17... Men om ikke andet er Android et OS!
Avatar billede kjeldsted Novice
10. december 2011 - 14:38 #19
Okay. Nu er jeg så med. HTC Sense er en GUI til en OS.
Avatar billede kjeldsted Novice
10. december 2011 - 15:01 #20
Og så er der faktisk en lille sjov ting, hvis nu du havde læst det første hit på din LMGTFY søgning. Nu går jeg ikke ud fra du faktisk har læst hvad du selv refererede til. Så nu får du den lige skåret ud i pap:

I artiklen  (www.mobilsiden.dk/tips/hvad-er-htc-sense,lid.10596/) står der "Den basale grundviden...

HTC benytter en række forskellige grundlæggende styresystemer til deres mobiler. F.eks. Google Android på HTC Hero eller Windows Mobile på HTC HD2."

Dette betyder altså at der bag hardwaren ligger en OS. Denne OS kan fx. være Android og eller Windows Mobile, eller anden. Denne OS styre så computeren, processoren, alle programmer der ligger på enheden og så. Altså selve kernen. Men efter som den sjældent er sjovt at skulle styre en telefon kun ved brug af tekst, ligger man en GUI oven på OS'en. Denne GUI er ikke andet end blot grafik.

Hov, vent... Hvorfor gider jeg egentlig prøve.....
Avatar billede pstidsen Novice
10. december 2011 - 15:30 #21
Tak op opbakningen, kjeldsted. (LMGTFY søgningen i #16 er blot en kopi af min i #14. Rasmus forstår bare ikke hvordan LMGTFY virker).

Rasmus: Prøv at gå ind på www.lmgtfy.com og skriv noget i søgefeltet og tryk "Google-søgning". Sværere er det ikke. Luk nu dine spørgsmål herinde på Eksperten og følg reglerne. Dem har du selv accepteret at du vil overholde da du lavede din bruger!

Og til dig, Mortadasarheed: Har du fået svar på alt? Du har hvis også et par spørgsmål som mangler at blive lukket!
Avatar billede kjeldsted Novice
10. december 2011 - 17:32 #22
HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA

Tak for dagens gode grin begge to. Og husk lige at Rasmus har et par spørgsmål der ikke kan lukkes grundet piratsoftware. Men han bør naturligvis få lukket dem han kan...
Avatar billede pstidsen Novice
10. december 2011 - 17:44 #23
Den fik jeg ikke lige... Hvad var det der var SÅ sjovt? o_O
Avatar billede kjeldsted Novice
11. december 2011 - 01:28 #24
Først to linjer i #21....
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2011 - 18:33 #25
Avatar billede pstidsen Novice
11. december 2011 - 19:00 #26
Ja, det forstår du nok ikke for DU er netop målgruppen for denne lille feature. Det jeg (og det fleste andre) bruger LMGTFY til, er at fortælle personer, der har brug for hjælp til noget, at svaret næsten altid er på google! Folk skal fatte at de skal google! GOOGLE GOOGLE GOOGLE!!!! Det kan man jo se at du ikke kan finde ud af, for så vidste du at Andriod er et OS og HTC Sense en GUI/brugerflade!
Avatar billede kimwright Nybegynder
12. december 2011 - 14:03 #27
JEg holder med Rasmus!

Android OS er ikke et styresystem, men en speciel slags bønne man bruger til at lave Kaffe - og htc Sense er et styresystem som styree telefon, lommelygter, offentlig transport, og Rasmus's venstre halvdel af hjernen..

Rasmus.... drop nu dine ubrugelige spørgsmål og påstande
Avatar billede pstidsen Novice
12. december 2011 - 17:27 #28
Troede lige du mente det *GG*
Avatar billede kjeldsted Novice
13. december 2011 - 23:31 #29
Blev da lige lidt overrasket over at få en mail med teksten

"JEg holder med Rasmus!Android OS er ikke et styresystem, men en speciel slags bønne man bruger til at lave Kaffe - og htc Sense er et styresystem som ..."

Jeg troede jo lige at du mente HTC Sense var en OS.

Ps. Mortadasarheed: Undskyld for spam....