Avatar billede Novice-1 Forsker
08. december 2011 - 12:02 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

combofix finder, eller retter det fejl

Jeg har engang kørt programmet combofix som jeg hentede på nettet og programmet lavede efterfølgende en logfil

den side hvor jeg hentede programmet fra findes ikke længere
-findes der en dansk side hvor man kan hente programmet
-eller  skal man google sig frem
-og selvom man ikke kan engelsk  skal man vel blot vælge hent og kør -OG HELT HOLDE SIG FRA COMPUTEREN TIL PROGRAMMET  ER  HELT!!! FÆRDIG.

MEN DET JEG VILLE HAVE SPURGT OM VAR:

finder programmet alene fejlene
eller er det også i stand til at rette nogen af dem undervejs?

PS  burde der ikke kunne laves et program, der analyserede logfilerne
--så man i sidste ende kun sad tilbage en logfil  der alene viste særdeles kritiske fejl
-nåh det er vel utopi med sådan et analyse program til at skille sidt og kanel
Avatar billede f-arn Guru
08. december 2011 - 12:40 #1
den side hvor jeg hentede programmet fra findes ikke længere

Hvad hed den?

findes der en dansk side hvor man kan hente programmet

Nej!

eller skal man google sig frem

Hvis du bli'r bedt om at køre ComboFix, følger der normalt et link med!

finder programmet alene fejlene
eller er det også i stand til at rette nogen af dem undervejs?

Det finder fejl, men som Fix delen af navnet antyder - retter det også nogle.

PS  burde der ikke kunne laves et program, der analyserede logfilerne

Der er ikke så mange der forstår ComboFix, og dem der både forstår CF, og kan programmere er der endnu færre af. Der tror jeg iøvrigt heller ikke sUBs (ComboFix forfatter)er interesseret i:

og selvom man ikke kan engelsk  skal man vel blot vælge hent og kør -OG HELT HOLDE SIG FRA COMPUTEREN TIL PROGRAMMET  ER  HELT!!! FÆRDIG.

Man bør slet ikke køre ComboFix medmindre;

1. Man selv ved hvad man gør!
2, får hjælp af en der ved hvad han/hun gør

http://www.bleepingcomputer.com/combofix/how-to-use-combofix
Avatar billede Novice-1 Forsker
08. december 2011 - 13:45 #2
Det var vist på spywarefri.dk at jeg i sin tid fandt programmet

men jeg ser at fromsej -blandt andre- linker til det her
http://www.eksperten.dk/guide/1232
blandt alle de andre super programmer at han linker til

Hvis du har ret  i at programmet automatisk kan rette  enkelte fejl, så skulle det jo -som almindelig bruger- ikke kunne ske noget ved at kører programmet
blot man holder sig fra computeren imedens!!!!!!!!!!!!!!!!
navnlig medens programmet kører
måske også medens at det laver logfil

--men  det laver mmåske rod i det, hvis folk er vild med divers fildelingsprogrammer
som fromsej i ovennævnte anvisning foreslår at man fjerner først.
Avatar billede f-arn Guru
08. december 2011 - 14:56 #3
Læste du ikke det link jeg lagde læmgere oppe.
http://www.bleepingcomputer.com/combofix/how-to-use-combofix

Hvis du ikke selv kender ComboFix, bør du kun bruge det, hvis du får hjælp til det.

Der findes jo et utal af kommandoer til den. Kommandoer du bør kende - hvis du vil bruge programmet.

Og - nej, det er ikke offentligt, hvad disse kommandoer er, eller hvad de gør!
Avatar billede Novice-1 Forsker
11. december 2011 - 11:10 #4
hej  f-arn
            tak for svar  -hvis du lige smider et "svar" -så jeg kan få  lukket

--det jeg særlig var nysgerrig efter var om programmet automatisk kunne udbedre visse!! fejl uden at jeg behøvede at kende nogen der kendte noget til logfiler hvortil du svarede ja
så jeg tog chancen.

grunden til jeg spurgte var at jeg syntes computeren var blevet meget langsom de sidste dage men combofix hjalp ikke på problemet
det ser det derimod ud til at følgende kommando har gjort

kør: cmd    og så  chkdsk c:/f/r
og umiddelbart ser det ud til at det har fået computeren op på mærkerne igen
-fandt også tre fejl programmet rapporterede om

--men måske harddisken også en begrænset levetid!
Avatar billede f-arn Guru
11. december 2011 - 23:01 #5
Det er så et [svar]  :-)