Avatar billede KHHP Juniormester
07. december 2011 - 20:48 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Signatur i indlæg

Hej
Jeg har i mange forums, hvor jeg også er aktiv, lagt mærke til at jeg kan indsætte et stykke tekst som signatur, der automatisk placeres i bunden af mine indlæg.
Dette har mange brugere brugt til at oplyse om deres computere.
F.eks. når jeg har skrevet et indlæg om min stationære pc, så skriver jeg at der er det problem med min stationære pc, og når folk så læser mit indlæg, kan de se specifikationerne på min stationære pc og hjælpe mig, hvis jeg uheldigvis skulle glemme at skrive specifikationerne ned på min PC.
Dette kan afhjælpe det spørgsmål om f.eks. hvilket styresystem man bruger, som jeg ofte har set i spørgsmål herinde, om som jeg også selv har været nød til at stille i ny og næ.
En sådan signatur funktion ville være en god idé at indføre på eksperten.dk.
En god idé til at sørge for at nye brugere kommer med fra starten ville være at man under brugeroprettelsen kommer med et input-felt der beder folk om at give lidt info om deres pc. i form at styresystem, RAM, CPU, etc.
Er der andre der kunne se en fordel i en sådan feature?
Avatar billede pstidsen Novice
07. december 2011 - 21:32 #1
Det ville være supersmart! der er bare et problem: IDG laver aldrig noget om på den her side.
Avatar billede vejmand Juniormester
07. december 2011 - 22:09 #2
Hvis det skal være, skal det efter min mening kun være i selve spørgsmålet, ikke i svar/kommentar, da tråden så bliver unødig lang med en masse gentagelser.
I nogle forums er det mega træls at scrolle ned igennem div. indlæg, som næsten kun indeholder fuldstændig uvedkommende tekst/billeder.

Men enig, i spørgsmålet kunne det være en glimrende idé.
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. december 2011 - 22:33 #3
Enig. Signatur i spørgsmålet, ellers kunne det laves så man kunne finde det i ens profil.
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. december 2011 - 22:33 #4
Nå nej, den mulighed er der allerede :)
Avatar billede KHHP Juniormester
08. december 2011 - 08:49 #5
Ja, det med at det er i bunden af spørgsmålet er en god idé.

#3
Det med profilen har jeg også lagt mærke til, men jeg tvivler på at man vil sidde først og læse spørgsmålet, derefter gå ind på vedkommenes profil og finde ud af hvilken opsætning de kører med, gå tilbage til spørgsmålet og derefter komme med et forslag til at løse problemet. Der ville det nemmeste helt klart være at man enten under "REDIGER PROFIL" kunne vælge at redigere pc-oplysninger/signatur og denne blev så automatisk postet i ens spørgsmål når man opretter det. Så sparer man den lange omvej.
Derudover tvivler jeg på at folk vil bruge deres profiltiekst til at oplyse om deres computer konfiguration, når de kan skrive en smule om sig selv.
Avatar billede pstidsen Novice
08. december 2011 - 12:32 #6
Man kunne også ved oprettelse af spørgsmål "hakke" de oplysninger der er relevant af. Det er jo unødvendigt at vide hvad hvor en computer spørger har, når der bliver spurgt om hvordan man får papir, som har sat sig fast i en printer, ud.
Avatar billede KHHP Juniormester
27. december 2011 - 14:00 #7
Er glad for at der er nogen der synes om idéen