Avatar billede lovschal Nybegynder
07. december 2011 - 14:35 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Problem med genereret .txt fil mangler stor del af indhold.

Hej

Jeg sidder og prøver at fejlfinde på et kommunikationsprogram til tekstsignaler.

Der er et problem med at når det skal sende et signal så bliver der genereret en txt-fil med signalet i som vedhæftes en mail.

Ved en af typerne af signaler sender den kun en vis mængde af signalet i txt-filen og resten kommer simpelthen ikke med.

Det mærkelige er at hvis jeg ændrer til at den skal vedhæfte som pdf virker det hele tiden, men vores modtager kan ikke modtage andet end txt!

Jeg er ikke nogen hav til Access, men jeg vil gerne ha' problemet løst så vi kan bruge det igen, så jeg håber der er nogen herinde der kan hjælpe. Jeg kan evt sende db'en på mail hvis det kan hjælpe, så sig til.

Hvad kan der være galt?? og hvad kan der gøres for at løse det??

På forhånd tak.
Avatar billede supertekst Ekspert
07. december 2011 - 14:45 #1
Du er velkommen til at sende DB. @-adresse under min profil.
Avatar billede Slettet bruger
07. december 2011 - 14:58 #2
har det noget at goere med laengden af tekstfilen?~)
Avatar billede lovschal Nybegynder
07. december 2011 - 15:02 #3
jeg ved det ikke, jeg er på bar bund lige nu. Hvor kan det eventuelt sættes??
Det kunne godt være det for det er ca 127 - 129 karaktere incl. mellemrum hver gang.

mailen er sendt til supertekst.
Avatar billede Slettet bruger
07. december 2011 - 15:36 #4
..hvis du ikke har noget imod det, saa vil jeg da ogsaa gerne se databasen..

spg.eksperten@gmail.com
Avatar billede lovschal Nybegynder
07. december 2011 - 17:27 #5
mail sendt til spg
Avatar billede larsgrau Forsker
07. december 2011 - 20:02 #6
Hej

Jeg skal lige høre om det er i forsvaret du skal bruge det ? hvis du sender det til mig skal jeg også kigge på det, jeg har haft samme problem.

Lars@famgrau.dk

/lars
Avatar billede lovschal Nybegynder
07. december 2011 - 20:43 #7
larsgrau-> det er i marinehjemmeværnet vi bruger det til kommunikationssignaler. Jeg sender den også lige til dig.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
08. december 2011 - 06:31 #8
Siger du at det kun er bestemte signaler den ikke vil sende?
Så kan det jo næsten kun være et eller andet i den dannede fil der gør det.
Er der nogen form for gengang i det når teksten ikke sendes? Indeholder filen det samme hver gang?

Hvis du sender en zippet fil til mig, så vil jeg også gerne give mit bud.  hugo snabela  hugopedersen  punktum  dk
Avatar billede lovschal Nybegynder
08. december 2011 - 07:46 #9
ja det er kun et af signalerne den gør det ved. Det er ca samme mængde hver gang.

Jeg sender den lige til dig også.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
09. december 2011 - 09:58 #10
Jeg har kigget lidt i din db og jeg har ikke lige kunnet se hvad det er der giver den underlige opførsel.
Om det kan være alle de mange ekstra linieskift der er i enden af dine data skal jeg ikke kunne sige. I forhold til de få data der er i den så er der rigtig mange linier i filen. Det skyldes ene og alene den måde du har lavet det på med en rapport du gemmer som txt.
Avatar billede lovschal Nybegynder
09. december 2011 - 10:17 #11
Ja det er underligt, hvorfor de har lavet det på den måde kan jeg ikke svare dig på men der har jo nok været en grund. txt-filen skal det være for at modtager kan implentere det i deres system.
SPG har været inde på at dele feltet op i "Afgangssignalet" men det er ud over mine kompetencer og om det kan løse problemet ved jeg ikke, men han mente at det var begrænsningen på 255 tegn der var problemet. Men det undre mig lidt at det så ikke er et problem i "Havarisignalet" også for det indeholder som oftest meget mere tekst end "Afgangssignalet". Vi har aldrig haft problemer med "Havarisignalet".
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
09. december 2011 - 10:37 #12
Uden at være ude på at fornærme nogen, så vil jeg nok påstå at den applikation godt kunne trænge til en meget kærlig hånd.
Der er mange ting der kunne laves en del smartere. Men da jeg ikke har en fis forstand på arbejdsgangen i det foretagende, så er det ikke noget jeg ville kunne påtage mig.
Avatar billede lovschal Nybegynder
09. december 2011 - 10:48 #13
Jeg kan kun give dig ret. Selvom jeg ikke har så meget forstand på hvad der skal gøres i det, så kan jeg men min viden se at det ikke er bygget særlig smart op.

Arbejdsgangen i dette system er ofte meget tung men ind imellem bliver der åbnet nogen døre rundt omkring der giver gode muligheder.
Avatar billede lovschal Nybegynder
07. juni 2012 - 20:07 #14
Problemet er fortsat ikke løst. :-)
Avatar billede lovschal Nybegynder
03. september 2012 - 11:57 #15
Håber der er nogen der kan hjælpe med at korrigere fejlen for mig, for jeg kan ikke se mig ud af det??
Avatar billede lovschal Nybegynder
09. september 2013 - 12:49 #16
Løsningen blev at lave et helt nyt system. Tråden lukkes nu, tak for jeres tid.