Avatar billede tvc Seniormester
06. december 2011 - 22:53 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvordan finder jeg en IP-adresse for en D-Link DNS 320

Hej

Jeg kan godt finde den interne IP - den IP der anvendes lokalt i mit netværk, men jeg vil gerne finde den som jeg kan tilgå fra internettet.

Jeg kender IP adressen for min HP Color Laserjet CM 2320 (den eksterne) men hvordan finder jeg de øvrige eksterne IP, som mit netværk anvender?
Avatar billede cbm Nybegynder
06. december 2011 - 23:54 #1
umiddelbart kan du bruge minip.dk

der kan du se din offentlige IP.
Du bør dog også kunne se den under STATUS i din DLink router
Avatar billede tvc Seniormester
07. december 2011 - 13:21 #2
Under STATUS kan jeg se de interne IP og så kan jeg se:

Af eksterne IP kan jeg se:
IP Address
Default Gateway
Primary DNS Server
Secondary DNS Server

Betyder det noget at Advanced DNS er disabled?

På minip.dk kan jeg kun se den samme IP som er opført under IP Adresse i routeren.

På min printer kan jeg se IP'en men det giver DNS'en ikke mulighed for.
Avatar billede tvc Seniormester
07. december 2011 - 15:18 #3
Jeg kan nu se, at problemet ikke er hvilken IP min DNS har men hvilke IP jeg har mulighed for at bruge.

Min router anvender en ekstern IP, der ender med 98 og min printer anvender en der ender på 101. Kan jeg på en måde få vist hvilke eksterne IP der er anvendt og hvilke der er ledige?
Avatar billede smartebenny Nybegynder
14. december 2011 - 09:53 #4
Hvis du skal tilgå t.ex. FTP udefra, så er det din WAN IP på routeren du skal bruge.
I routeren skal du så åbne FTP porte (oftes 21) til NAS'en.
Avatar billede tvc Seniormester
31. juli 2012 - 12:52 #5
Lukkes, da løsningen ikke er fundet