Avatar billede kimogstine Nybegynder
05. december 2011 - 23:40 Der er 5 kommentarer

Er denne her computer god?

- AMD PHENOM II 955 x4 (4x3.2ghz), BLACK EDITION
- GIGABYTE KVALITETS BUNDKORT, 770T
- HD6770 1GB DDR5 GRAFIKKORT (DVI, HDMI, ANALOG)
- 500GB HARDDISK, 7200RPM (WD)
- 4GB DDR3 1333MHZ KINGSTON RAM "DUAL CHANNEL"
- 24x SATA +/- DUALLAYER DVDBRÆNDER (SONY)
- 500W STRØMFORS, 17DB, ULTRA STØJSVAG
- KABINET COOLERMASTER, ELITE 430
- ORIGINAL AMD CPUKØLER (+199kr for støjsvag cpukøler)
- 6 USB PORTE (2 ER PÅ FRONT)
- 8 KANALS SURROUNDSOUND LYDKORT
- 10/100/1000MBIT NETKORT (GIGABIT HASTIGHED)
- LOGITECH TASTATUR & MUS

Ris og ros til denne computer ønskes?
Den skal kunne bruges til ALT , og primært nyere spil.

På forhånd , tak.
Avatar billede sleeper15 Nybegynder
06. december 2011 - 03:26 #1
Nu skal den virke til ALT, ja så er der allerede et par ting galt.
de nyeste spil er meget krævende, og dem der udkommer efter nytår bliver endnu mere krævende.
Nu er jeg hverken AMD eller Intel hooligan, eller hvad man siger, de har begge meget at byde på og yder hver især meget godt.
Men, 955 er et udmærket valg. Jeg er dog lidt uenig med grafikkortet, den er lidt i den lavere ende hvis komputeren faktisk skal kunne køre nye spil i fremtiden.
4GB Ram er stadig nok til den almindelige pc, men jeg selv ville ikke køre mindre end 6GB- helst minimum 8GB DDR3 1600 MHz som faktisk ikke er så dyre, fik mine sidste måned for under 400kr.

Tricket er at se så langt frem du kan, og vi vil jo alle have den højeste opløsning, hurtigste fps og alt det, det setup ville holde måske i et år før grafikkortet skal udskiftes igen som minimum, og det er at strække det lidt tyndt efter min mening når det kommer til nye spil.
Avatar billede Simon14 Nybegynder
06. december 2011 - 07:45 #2
tja den kan vel godt trække nye spil som battlefield3, men jeg vil stærkt anbefale at du køber noget kraftgiere - hold dig væk fra amd's cpu'er, jeg har den samme som i den du viser, og jeg er blevet skuffet over den. meget dårligt overclock potientale og den er ikke fantastisk i sig selv.
gå efter en i5 2500K -

mht grafikkort ville jeg nok gå lidt højere, mindst et nvidia gtx570 eller amd hd6950.
Avatar billede kimogstine Nybegynder
06. december 2011 - 09:05 #3
Så i ville måske anbefale denne istedet?

`- INTEL i5 2500, 3.3GHZ CPU, SANDYBRIDGE (TURBO 3.7GHZ)
- ASUS KVALITETSBUNDKORT, P8H67-M REV3
- GTX560 1GB DDR5, NVIDIA GEFORCE (2xDVI, 1xHDMI)
- 1000GB SATAII WD HARDDISK, 7200RPM
- 8GB DDR3 1333MHZ, KINGSTON KVALITETS RAM (10ÅRS GARANTI)
- 24X DUALLAYER DVDBRÆNDER , +/-, DVD-RAM (SONY)
- ATX KABINET SORT
- 750W STRØMFORSYNING, STØJSVAG, 17DB HIGH-END
*** evt. +99kr for CORSAIR CX600 V2, 80+ CERTIFIED STRØM. ***
- 8 KANALS LYDKORT, SURROUND SOUND
- 8STK USB PORTE (2 PÅ FRONT)
- NETKORT 10/100/1000Mbit (GIGABIT HASTIGHED)
- ORIGINAL CPUKØLER INTEL
Avatar billede Simon14 Nybegynder
06. december 2011 - 12:06 #4
den er bedre, men gå efter den i5 hvor der er et 'K' bagved, den er kun 100kr dyrere, og den bedste i5.

den der kører med 1333mhz ram, find en med 1600mhz.

jeg har det samme grafikkort, og det kan lige trække battlefield3 på low settings uden lag, jeg ville gå efter 2 grafikkort (SLI/crossfire) - det yder bedre i forhold til prisen.

kan se at du kigger på topdata - der kan du trygt købe pc, de laver nogle gode nogen ;)

hvor mange penge er du villig til at bruge?

http://topdata.dk/product.asp?product=7711
denne er en stærk en. men jeg stadig skal grafikkortet nok udskiftes om 1 års tid.

http://topdata.dk/product.asp?product=7810
denne her er min helt klare anbefaling, for knap 7000kr får du:

-amd's 4. stærkeste grafikkort, i crossfire setup (det vil sige at der er 2 af dem som arbejder sammen, hvilket giver knald på ;P)

-6-kernet amd processor. den er ikke nær så hurtig som en i5, men det er vigtigere at have godt grafikkort en god cpu, og det er stadig en af amd's gode cpu'er. den er bar eikke helt lige så hurtig som en i5 ;)

-8gb 1600mhz ram
Avatar billede Simon14 Nybegynder
06. december 2011 - 14:17 #5
her kan du se en amd phenom x6 1090T sammenlignet med en i5 2500k
http://www.anandtech.com/bench/Product/146?vs=288

som du kan se er i5'en hurtigst, men amd'en vil ikke være et dårligt valg!

her kan du så se et gtx570 sammenlignet med to HD6950 i crossfire setup
http://www.anandtech.com/bench/Product/299?vs=306

som du kan se, så er to hd6950 i crossfire en del hurtigere end et gtx70.

håber det giver dig en forståelse som vil assistere dit valg :-)