Avatar billede svend0121 Nybegynder
09. januar 2000 - 18:00 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Mærkelige under opstart

Mærkelige lyde under opstart
Min computer lyder mærkelig i det første minut, når den startes op. Det er især, når den er kold.
Efter cirka 1 minut er det væk. Hvis den er varm siger den ingenting. Den er kun 1 år gammel.
Hvem har et bud på hvad der er galt?
Mvh
Svend Åge Jensen
sj.klarup@get2net.dk
Avatar billede borisb Nybegynder
09. januar 2000 - 18:18 #1
Hmm..
Hvordan mærkeligt? det kunne være en blæser der larmer.
Min egen har en lille mislyd fra en af blæserne de første 1-2min efter den er startet op fra kold af.

Et slidt leje i en blæser kunne fx. fremkalde en lyd.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
09. januar 2000 - 18:33 #2
ellers er det fordi blæseren er fuld af støv...

prøv at pille CPU og PSU blæseren ud og puste dem rene med en compressor...

og så se om det hjælper

ellers må du nok købe nogle nye blæsere...

du kan kortvarigt checke hvor problemet er ved at standse blæseren med en blyant eller noget
Avatar billede th Nybegynder
09. januar 2000 - 20:57 #3
Hvordan lyder den?
Avatar billede perolsen Novice
09. januar 2000 - 22:14 #4
HEJ TH KAN MAN SENDE LYD HER SIDEN DU
SKRIVER Hvordan lyder den ?????

jeg tror cyberesben har ret
Avatar billede sjensen Nybegynder
09. januar 2000 - 22:18 #5
Som borisb siger er det med stor sandsynlighed en blæser det er galt med.

Jeg tror det er din CPU køler/blæser der er ved at gå sig en tur. Prøv at slukke den ved at pille kablet fra den så gætter jeg på at lyden forsvinder.

Og køb så en ny. De koster max. 50 kr.

sjensen
Avatar billede wikings Nybegynder
09. januar 2000 - 23:39 #6
>>sjensen
Min. 59 kr. ikke MAX.
Jeg har set priser på kølerere der ville få håret til at blive gråt på en skaldet mand.
En god støjsvag køler kan købes til ca. 149.-kr.
Dem under 100,- er som regel, ikke en pind værd!
Avatar billede wikings Nybegynder
09. januar 2000 - 23:40 #7
Min. 50 kr.. Noget shit man har så store pølser!!
Avatar billede michelle Nybegynder
12. januar 2000 - 12:27 #8
Det er 100% blæseren der larmer,det kan være den sidder lidt skævt eller er lidt løs.den er lige til at pille af.Rens den og sæt den så på igen.
M
Avatar billede melvis Nybegynder
12. januar 2000 - 20:35 #9
Jeg har ingen forstand på det.. men hvorffor holder den så op med at larme efter et minut?

/melvis
Avatar billede cyberesben Nybegynder
12. januar 2000 - 23:12 #10
fordi den er blevet varm
Avatar billede wiking Nybegynder
16. januar 2000 - 17:33 #11
Problemet er enten blæseren,harddisken eller CD-Romdrevet.

Jeg havde engang samme problem med et 24x MAX drev (SKOD), det havde problemet når computeren var "Kold" og kunne larme mega meget!

Det kan være harddisken som har sektorer som ikke svarer, så vil harddisken forsøge at skrive igen, igen og igen. Problemet ville måske løse sig når den har fået skrevet det et andet sted.
Avatar billede wiking Nybegynder
02. august 2000 - 07:48 #12
Hvad Var Problemet?