Avatar billede KLAUSFAGERLUND Nybegynder
05. december 2011 - 12:56 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Access Runtime

Hej

Jeg har lavet en database i access 2010 på en ældre maskine og har pakket det ned til en instalationd fil hved hjælp af AC
når jeg så vil instalere den på en nyere x64maskine vil den ikke instalere runtine, den viser at den pakker filerne ud men så sker der ikke mere(har hentet runtime til x64)

En ting til
Jeg kan uden problemer instalere den på den ældre maskine men der kommer en meddelse hver gang jeg starter den om at der kan være et sikkerhedsproblen med programmet. Hvordan kommer jeg uden om det?

Håber at der er en der kan hjælpe
Avatar billede KLAUSFAGERLUND Nybegynder
05. december 2011 - 14:58 #1
Fandt ud af det første spørgsmål.

Men hvordan opdatere man front-end hvis man endre denne
Avatar billede terry Ekspert
05. december 2011 - 18:37 #2
You distribute a new front-end
Avatar billede KLAUSFAGERLUND Nybegynder
06. december 2011 - 05:58 #3
For mig ser det ud til at dåde front og bak-end er en fil
Avatar billede terry Ekspert
06. december 2011 - 19:06 #4
"at dåde front og bak-end er en fil"

If thats the case then its because you havent split the dB into a front and and backend

http://www.fmsinc.com/microsoftaccess/databasesplitter/index.html
Avatar billede KLAUSFAGERLUND Nybegynder
06. december 2011 - 19:32 #5
Ok det har jeg gjordt. Men når jeg pakker den i Acces levere den kun en fil. men den henviser stadig til at tabellerne på min computer og tkke til den back-end der ligger på den aktuelle computer når man har instaleret den
Avatar billede terry Ekspert
06. december 2011 - 21:16 #6
"tkke til den back-end der ligger på den aktuelle computer når man har instaleret den "

If the location is the same for all PC's then you could have the same location on your own PC.

If it can change then you need some way to give the user the option of choosing the backend.

http://www.makeiteasy.dk/eksempler/ReattachTables.zip
Avatar billede KLAUSFAGERLUND Nybegynder
09. december 2011 - 18:35 #7
Hvordan bruger jeg de to filer di henvisern til
Avatar billede terry Ekspert
09. december 2011 - 20:22 #8
In the Example you download it shows how to re-link tables when the backend location changes.

You will need to find out yourself how its done by looking through the forms/code etc. No instructions are included (its free)
Avatar billede KLAUSFAGERLUND Nybegynder
11. december 2011 - 12:47 #9
Ok fandt ud af det

Lige et par spørgsmål

Hvirdan hindre jeg at få meddelesen om at filen kan være farlig når jeg åbner DBen på en anden computer med runtime

Og hvordan låser jeg front-end så ander ikke kan pille ved kodningen

Mvh

Klaus
Avatar billede terry Ekspert
11. december 2011 - 15:00 #10
The first question
"Hvirdan hindre jeg at få meddelesen om at filen kan være farlig når jeg åbner DBen på en anden computer med runtime"

concerns security which I must admit kno wvery little about.

the next question
"Og hvordan låser jeg front-end så ander ikke kan pille ved kodningen "

Compile the dB and distribute as an MDE /accde

actually both questions might be answered here
http://office.microsoft.com/en-us/access-help/introduction-to-access-2010-security-HA010341741.aspx