Avatar billede hviid Nybegynder
05. august 2001 - 08:30 Der er 6 kommentarer og
5 løsninger

windMe spiser mine ram

Nu har jeg så haft min nye PC med winMe i en lille måned stid, takket være bl.a. kvalificeret hjælp herfra Eksperten gik det jo rimelig nemt med at få det hele til at køre...
Imidlertid synes jeg ikke det kan passe, at en maskine med 512 Mb ram allerede efter nogen timers arbejder begynder at hænge, jeg har prøvet at slukke for de mere grafiktunge programmer, når jeg ikke bruger dem, men det hjælper ikke rigtigt. Jeg har en mistanke om, at hukommelsesstyringen i Me ikke er hvad man kunne ønske, men har ikke rigtigt kunne finde noget om det her eller andrer steder. Er der nogen, som har lignende erfaringer og som er bekendt med en utility der kan afhjælpe?
Avatar billede makse Nybegynder
05. august 2001 - 08:34 #1
Tag en kig på http://wintip.dk/trimning/me_trim.htm og http://wintip.dk/trimning/memtrim.htm
Der står lidt om optimering af Windows ME mm.
Avatar billede cybermouse Nybegynder
05. august 2001 - 08:35 #2
jeg brugte engang et program der hed memturbo prøv det hent det på www.download.com
Avatar billede makse Nybegynder
05. august 2001 - 08:37 #3
Kig også på http://wintip.dk/trimning/ram.htm (Et godt tip, når du har 512MB ram)
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
05. august 2001 - 12:06 #4
på en winme, skal du gå ind i start>>kor>>msconfig.
under fanen generelt>>avanceret>>begræns ram mængde til xxx mb
xxx bytter du ud med den ram mængde du har i computeren, i dit tilfælde 512 mb
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
05. august 2001 - 12:10 #5
du kan læse mere her

http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q181/9/66.ASP?LN=EN-US&SD=gn&FR=0&qry=limit%20memory%20to&rnk=7&src=DHCS_MSPSS_gn_SRCH&SPR=WINME

et lille udklip:

Click Start, and then click Run.

In the Open box, type msconfig, and then click OK.

Click Advanced.

Limit Memory to <x> MB:

This setting limits memory usage on your computer to the first <x> MB, where <x> is a number of megabytes. This setting adds the \"MaxPhysPage=<nnn>\" line to the System.ini file, where <nnn> is a hexidecimal value of the amount of memory to be used. If this setting is too low (16 MB or lower), it may prevent Windows 98 from starting normally.

Avatar billede chopindk Nybegynder
05. august 2001 - 15:09 #6
Begrænse mængden af RAM,,,sikke noget sludder.
Du må på den ene ell. anden måde have et ell. andet kørende, der får din maskine til at hænge.
Jeg kører win ME, TNT2, 1 gh, 256 m.ram,,,,,og den futter bare derudaf med fuld hørm i flere døgn i træk !!
(standard opsætning, dog med lidt reducering i mængden af sys. opsætning).
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
05. august 2001 - 16:32 #7
det er squ ikke noget noget sludder, det er \"sakset\" fra microsoft\'s egen hjemmeside.
jeg bruger det også på min egen computer med win98.
det gælder kun hvis du har mere end 256 mb ram
Avatar billede butterfly Nybegynder
05. august 2001 - 17:29 #8
prøv at læse denne artilkel fra sol, hvor problemet er godt beskrevet
http://www.comon.dk/20/view.asp?ID=9013
Avatar billede pedn2k Nybegynder
20. august 2001 - 10:10 #9
Har du prøvet og køre et cache program???
http://www.outertech.com/ ->Cacheman!
Avatar billede hviid Nybegynder
06. oktober 2001 - 13:03 #10
ikke noget af det hjalp særlig meget, jeg fandt selv et lille fif: 4. Use ram memory rather than the swap file. (The system needs 64 mb or more
of ram to work.)
Start / Search / Files type and enter: \"system.ini\" then click on it
and open it in Notepad and add this line after [386Enh] (without quotes)
\"ConservativeSwapfileUsage=1\"

anyway jeg skriver fordi eksperten har sendt en rykker for at lukke spørgsmålet, så pointene er delt mellem alle som forsøgte at hjælpe
Avatar billede hviid Nybegynder
06. oktober 2001 - 13:05 #11
jeg synes ikke rigtigt, at noget af det foreslåede hjalp, men da eksperten har rykket for at få spørgsmålet lukket, har jeg fordelt pointene mellem alle, der har kommet med et bud.

i øvrigt fandt jeg selv et lille tip, som delvis har afhjulpet problemet: 4. Use ram memory rather than the swap file. (The system needs 64 mb or more
of ram to work.)
Start / Search / Files type and enter: \"system.ini\" then click on it
and open it in Notepad and add this line after [386Enh] (without quotes)
\"ConservativeSwapfileUsage=1\"

dog ikke mere end jeg ser frem til windowsXP, jeg synes ikke Me er vildt godt