Avatar billede kragekjaer Praktikant
04. december 2011 - 19:08 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

compiling problemer

Hejsa, vil lige sige at jeg er total newbie i denne kategoriså bær over med mig, men jeg har kæmpet i flere dage med at køre sh build_fat.sh og får denne fejl:

Jeg har hentet sourcefiler, og kørt sh autogen.sh,
kørt ./configure
kørt make

ifølge andre netsteder skal man så compile ved

sh build_fat.sh

men får så denne fejl:

configure: WARNING: If you wanted to set the --build type, don't use --host.
If a cross compiler is detected then cross compile mode will be used.
checking build system type... i386-apple-darwin11.1.0
checking host system type... arm-apple-darwin
checking --enable-graphics argument... yes
checking --enable-multiple-libraries argument... no
checking for C++ compiler default output file name...
configure: error: C++ compiler cannot create executables
See `config.log' for more details.
make: *** No targets specified and no makefile found. Stop.
cp: api/.libs/libtesseract_api.a: No such file or directory
cp: ccutil/.libs/libtesseract_ccutil.a: No such file or directory
cp: ccmain/.libs/libtesseract_main.a: No such file or directory
cp: ccstruct/.libs/libtesseract_ccstruct.a: No such file or directory
cp: classify/.libs/libtesseract_classify.a: No such file or directory
cp: cutil/.libs/libtesseract_cutil.a: No such file or directory
cp: dict/.libs/libtesseract_dict.a: No such file or directory
cp: image/.libs/libtesseract_image.a: No such file or directory
cp: textord/.libs/libtesseract_textord.a: No such file or directory
cp: training/.libs/libtesseract_training.a: No such file or directory
cp: viewer/.libs/libtesseract_viewer.a: No such file or directory
cp: wordrec/.libs/libtesseract_wordrec.a: No such file or directory
make: *** No rule to make target `distclean'. Stop.
checking build system type... i386-apple-darwin11.1.0
checking host system type... i386-apple-darwin11.1.0
checking --enable-graphics argument... yes
checking --enable-multiple-libraries argument... no
checking for C++ compiler default output file name... a.out
checking whether the C++ compiler works... yes
checking whether we are cross compiling... no
checking for suffix of executables...
checking for suffix of object files... o
checking whether we are using the GNU C++ compiler... yes
checking whether /Developer/Platforms/iPhoneSimulator.platform/Developer/usr/bin/g++-4.2 accepts -g... yes
checking how to print strings... printf
checking for gcc... /Developer/Platforms/iPhoneSimulator.platform/Developer/usr/bin/gcc-4.2
checking whether we are using the GNU C compiler... yes
checking whether /Developer/Platforms/iPhoneSimulator.platform/Developer/usr/bin/gcc-4.2 accepts -g... yes
checking for /Developer/Platforms/iPhoneSimulator.platform/Developer/usr/bin/gcc-4.2 option to accept ISO C89... unsupported
checking for a sed that does not truncate output... /usr/bin/sed
checking for grep that handles long lines and -e... /usr/bin/grep
checking for egrep... /usr/bin/grep -E
checking for fgrep... /usr/bin/grep -F
checking for ld used by /Developer/Platforms/iPhoneSimulator.platform/Developer/usr/bin/gcc-4.2... /Developer/Platforms/iPhoneSimulator.platform/Developer/usr/bin/ld
checking if the linker (/Developer/Platforms/iPhoneSimulator.platform/Developer/usr/bin/ld) is GNU ld... no
checking for BSD- or MS-compatible name lister (nm)... /usr/bin/nm
checking the name lister (/usr/bin/nm) interface... BSD nm
checking whether ln -s works... yes
checking the maximum length of command line arguments... 196608
checking whether the shell understands some XSI constructs... yes
checking whether the shell understands "+="... yes
checking for /Developer/Platforms/iPhoneSimulator.platform/Developer/usr/bin/ld option to reload object files... -r
checking for objdump... no
checking how to recognize dependent libraries... pass_all
checking for ar... ar
checking for strip... strip
checking for ranlib... ranlib
checking for gawk... no
checking for mawk... no
checking for nawk... no
checking for awk... awk
checking command to parse /usr/bin/nm output from /Developer/Platforms/iPhoneSimulator.platform/Developer/usr/bin/gcc-4.2 object... ok
checking for dsymutil... dsymutil
checking for nmedit... nmedit
checking for lipo... lipo
checking for otool... otool
checking for otool64... no
checking for -single_module linker flag... no
checking for -exported_symbols_list linker flag... yes
checking for -force_load linker flag... no
checking how to run the C preprocessor... /Developer/Platforms/iPhoneSimulator.platform/Developer/usr/bin/cpp-4.2
configure: error: C preprocessor "/Developer/Platforms/iPhoneSimulator.platform/Developer/usr/bin/cpp-4.2" fails sanity check
See `config.log' for more details.
make: *** No targets specified and no makefile found. Stop.
cp: api/.libs/libtesseract_api.a: No such file or directory
cp: ccutil/.libs/libtesseract_ccutil.a: No such file or directory
cp: ccmain/.libs/libtesseract_main.a: No such file or directory
cp: ccstruct/.libs/libtesseract_ccstruct.a: No such file or directory
cp: classify/.libs/libtesseract_classify.a: No such file or directory
cp: cutil/.libs/libtesseract_cutil.a: No such file or directory
cp: dict/.libs/libtesseract_dict.a: No such file or directory
cp: image/.libs/libtesseract_image.a: No such file or directory
cp: textord/.libs/libtesseract_textord.a: No such file or directory
cp: training/.libs/libtesseract_training.a: No such file or directory
cp: viewer/.libs/libtesseract_viewer.a: No such file or directory
cp: wordrec/.libs/libtesseract_wordrec.a: No such file or directory
/usr/bin/lipo: can't open input file: outdir/arm/libtesseract_api_armv6.a (No such file or directory)
/usr/bin/lipo: can't open input file: outdir/arm/libtesseract_ccutil_armv6.a (No such file or directory)
/usr/bin/lipo: can't open input file: outdir/arm/libtesseract_main_armv6.a (No such file or directory)
/usr/bin/lipo: can't open input file: outdir/arm/libtesseract_ccstruct_armv6.a (No such file or directory)
/usr/bin/lipo: can't open input file: outdir/arm/libtesseract_classify_armv6.a (No such file or directory)
/usr/bin/lipo: can't open input file: outdir/arm/libtesseract_cutil_armv6.a (No such file or directory)
/usr/bin/lipo: can't open input file: outdir/arm/libtesseract_dict_armv6.a (No such file or directory)
/usr/bin/lipo: can't open input file: outdir/arm/libtesseract_image_armv6.a (No such file or directory)
/usr/bin/lipo: can't open input file: outdir/arm/libtesseract_textord_armv6.a (No such file or directory)
/usr/bin/lipo: can't open input file: outdir/arm/libtesseract_training_armv6.a (No such file or directory)
/usr/bin/lipo: can't open input file: outdir/arm/libtesseract_viewer_armv6.a (No such file or directory)
/usr/bin/lipo: can't open input file: outdir/arm/libtesseract_wordrec_armv6.a (No such file or directory)

Er der en derude som kan sige hvad denne fejl indikerer? Og hvad jeg skal gøre for at undgår den?
Avatar billede Uvanga Ekspert
04. december 2011 - 20:29 #1
For at decompile/compile databasen, kan denne fremgangsmåde anvendes:

Click the Start button on the task bar and choose Run
In the dialog box, type the following:
"C: \Program Files\Microsoft Office\Office\Msaccess. Exe" /decompile
[Where the first part In Quotes() is the complete path to your Access program. If you have the default installation, it is likely that it is just like listed here]. After typing the command line - Click OK.                                    This will open Access, and allow you to choose which database to open. Whichever database you open, will be decompiled.
Open any Module in design view, or any Form or Report in design view, and choose View > Code form the menu.                    In the screen menu, choose Debug > Compile from the menu bar.
Your database has now been Decompiled and Re-compiled.
Avatar billede kragekjaer Praktikant
04. december 2011 - 20:40 #2
Hi, thanks for answer, but I am on iMac, so do you know the solution for mac?
Avatar billede kragekjaer Praktikant
04. december 2011 - 20:41 #3
By the way, why are you talking about MSAccess?
Avatar billede Uvanga Ekspert
04. december 2011 - 22:21 #4
My mistake ;-)
I have no solution for your problem..
Avatar billede kragekjaer Praktikant
05. december 2011 - 00:48 #5
lukker
Avatar billede segmose Nybegynder
05. december 2011 - 09:01 #6
Hvis du ville gå videre med det så må disse linier være det kritiske i fejlen.

configure: error: C preprocessor "/Developer/Platforms/iPhoneSimulator.platform/Developer/usr/bin/cpp-4.2" fails sanity check
See `config.log' for more details.
Avatar billede kragekjaer Praktikant
05. december 2011 - 16:59 #7
Hej Segmose, mange tak for det. Det gjorde jeg også men endte i blindgyde.