Avatar billede thth Nybegynder
04. december 2011 - 13:02 Der er 5 kommentarer

NAS - Hastighed ved overførsel fra PC

Hej ..

Jeg har lige købt en QNAP ts-219p II NAS hvor jeg har 2 1,5 TB harddiske siddende i.

Jeg kan IKKE finde ud af at få hastighed på mine overførseler mellem PC og den her NAS.

Når jeg kopierer kører det med 15.1700 kb pr. sek og det tager 6 timer at overføre 20 GB  og jeg har nok 2 TB jeg skal have lagt over.

HVORDAN får jeg en højere hastighed på d overførseler.

Jeg kan sætte NAS på mit kablede net. Jeg kan sætte PC på det samme. De har begge Gigabit kort.

Er der en speciel opsætning i routeren som er en Zyxel P.2600 fra TELENORD.

Er der noget med IP Adr. som skal sættes specielt op og noget med subnet eller..?

Jeg er Novice op det med netværk... HJÆÆÆÆLP

M  V H

Thomas
Avatar billede chiefquarzi Nybegynder
04. december 2011 - 13:15 #1
hvad for et styresystem bruger du ? jeg havde samme problem med min nas i starten .. jeg fandt for det første ud af at jeg skulle opdatere min windows 100% og derefter skulle jeg helst ikke have nogle ting imellem min nas og min pc .. (så som switch eller hub) min router ville den gerne men hvis jeg satte min gigaswitch på også så ville den ikke give mig gigahastighed

men først og fremmest sørg for at din windows er fuldt opdateret .. især mht servicepacks og sån og derefter så prøv at få den mest simple måde at forbinde din pc med din nas .. jeg fik gigahastighed allerede da jeg havde opdateret min windows til SP1 .. kører med windows 7

håber det hjalp et eller andet sted :-)
04. december 2011 - 13:19 #2
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

---

Psssst:
www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/thth Point ude: 1.740 ?
www.eksperten.dk/faq#faq-8-5
Avatar billede thth Nybegynder
04. december 2011 - 13:25 #3
Hej ...

Bruger Windows 7 men har de samme problemer med MAC - OSX LION

Windows er FULDT opdateret.

Både PC og NAS får IP DHCP fra Routeren og det samme gør resten af maskinerne i huset .. Min søn der spiller WOW og min kone der bare surfer og mailer

Jeg prøver .... Men flere råd er velkomne
Avatar billede buttwipe Juniormester
04. december 2011 - 14:18 #4
Ved skrivning af små filer og til Raid 1 er 15 MB/s vel ikke helt ved siden af:
http://kortlink.dk/tomsguide/a6hs
Avatar billede chiefquarzi Nybegynder
04. december 2011 - 17:38 #5
well jeg overfører med 45-50mb/s uden raid også med små filer,
så vil da tro at det godt skulle kunne lade sig gøre at komme længere op .. men selvfølgelig hvis det er trådløst så er 15mb/s godt .. rigtigt godt faktisk imho