Avatar billede worbech Nybegynder
03. december 2011 - 19:49 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problem med lydkort og eksterne højttalere

Hejsa,

For noget tid siden, stoppede den ene af mine eksterne højttalere med at sende lyd ud. Jeg fejlmeldte produktet, men fik at vide af producenten efter en undersøgelse, at højttalerne fungerede som de skulle. Efter at have afprøvet dem på min labtop måtte jeg dog også erfare, at jeg havde lyd i begge højttalere.

Så hvad gør jeg så?
Problemet er med min stationær som kører Windows 7 32 bit. Jeg har forsøgt at opgradere bundkortets lydkort, dog uden resultat. Jeg har ikke meget forstand på det her, men er næste skridt nyt bundkort eller nyt lydkort?

Håber at få nogle inputs. Tak på forhånd.
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2011 - 23:17 #1
Gu skal ind i "Hardware and sound" Manage audio devices. (eng.) her finder du dette her. Prøv dig frem: http://imageshack.us/photo/my-images/202/lydc.jpg/
Men ellers er det ikke et nyt bundkort, bare et USB lydkort.
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2011 - 23:19 #2
Stavefejl igen:(
Avatar billede 220661 Ekspert
04. december 2011 - 08:31 #3
Snavs i stikkene bagpå pc?
Kontrollere at balanceknappen ikke er flyttet ud til den ene side i kontrolpanelet?
Avatar billede worbech Nybegynder
04. december 2011 - 19:52 #4
valbycom: har tjekket samtlige konfigurationer, jeg kunne finde på derinde, og stadig kun lyd i venstre højttaler. No worries, jeg forstod godt, hvad der skulle stå ;-)

220661: Har prøvet at rense dem (med luft) og tjekket balanceknapperne, som alle er centreret.

Andre gode forslag?
Avatar billede 220661 Ekspert
04. december 2011 - 20:14 #5
Prøv at fjerne lydkortet i enhedshåndteringen, genstart pc og lad Windows gen registrere det.
Opdatere driver kunne også forsøges.
Avatar billede worbech Nybegynder
24. december 2011 - 17:32 #6
Et nyt lydkort løste problemet... de kan altså gå til. Tak for svarene.