Avatar billede iverliin Nybegynder
02. december 2011 - 23:46 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

Streame mpeg4 fil til tv fra pc med windows 7 media player.

Er der nogen i dette forum der ved noget om hvorledes jeg løser denne opgave.
Jeg har været en del omkring og har følgende.
Windovs 7 modtager ikke windows media player 12 til opdatering. Den kan som den eneste behandle mpeg4 filer til streaming. Men windows 7n kan opdateres til at modtage mediaplayer 12 og derved løse opgaven.
Nu er det så at jeg ikke kan finde nogen oplysning om det er muligt at opdatere windows 7 til 7n.
Måske der er en anden løsning.
På forhånd tak.
Iver
Avatar billede tormdk Nybegynder
03. december 2011 - 01:32 #1
Hej Iver!

Media Player 12 er standard i Windows 7, med mindre man har en N, eller KN version hvor media player teknologien er pillet ud. N og KN er således ikke en opgraderings version, snarere tvært imod. N blev til fordi EU mente at det var konkurrence forvridende at Microsoft tilbød den funktionalitet uden at forbrugeren havde chance for at vælge selv.

Så hvis du har en helt almindelige Windows 7 Home Premium bør du også have Media Player 12.

Du kan eventuelt starte Media Player, og vælge "Hjælp" og "Om" for at se versions nummeret. Jeg kan se at mit versions nummer er : 12.0.7601.17514
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2011 - 07:55 #2
prøv med denne her

http://www.computersalg.dk/tema/8

m.v.h
Avatar billede iverliin Nybegynder
04. december 2011 - 14:58 #3
Hej Tormdk
Ja det er ganske rigtigt, men opgaven er ikke løst her, windows mediaplayer 12 kan ikke installeres i windows 7 men derimod i 7n.
Jeg vil gerne streame mpeg filer til tv. Som bekendt fylder mp4 filer mindre,det er video optagelser det drejer sig om.
Muligheden er også at vente på windovs 8, men den indeholder ikke mulighed for at arbejde med dvd brænding/afspilnining.
Vh.Iver
Avatar billede tormdk Nybegynder
04. december 2011 - 22:13 #4
Jeg skal lige være sikker på vi taler om den samme ting.

Windows 7 har Media Player 12 installeret som standard. Du kan derfor ikke installere den igen.

Windows 7 N, og KN har *ikke* Media Player teknologien, og kan derfor installere Media Player 12 særskilt.

Prøv at starte din Media player op i Windows 7. Du burde få samme versions nummer vist som jeg har skrevet hvis din Windows er fuldt opdateret.

Når det så er sagt så går jeg ud fra at dit grundlæggende problem er at du ikke kan få steaming delen til at virke? Tjek denne Wiki for at se de supporterede fil formater : http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_Media_Player
Avatar billede iverliin Nybegynder
05. december 2011 - 19:21 #5
Det nærmer sig. Jeg gik ud fra at jeg ikke havde mediaplayer 12 installeret, jeg ser nu at det er samme versionsnummer som dit.
Programmet brokkede sig da jeg installerede den.
Det der nu undre mig er at jeg kan streame alt andet end mpeg4 filer uden problemer,altså den fornødne opsætning er i orden med undtagelse af mpeg4 filer.
Avatar billede iverliin Nybegynder
19. december 2011 - 17:49 #6
Ok.
Avatar billede iverliin Nybegynder
01. januar 2012 - 14:48 #7
Ok.