Avatar billede garmien Nybegynder
02. december 2011 - 23:42 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Deling af 4g (oprettelse af hotspot)

Hej

Jeg har 4G net hos Telia, og eftersom der ikke lige er nogen umiddelbare routere der understøtter Telia DK's 4G net, vil jeg undersøge hvordan man sætter sin computer op til at dele netforbindelsen trådløst, altså oprette et trådløst hotspot.

Jeg har 2 forbindelser: LAN-forbindelse med ZTE modem'et, og Wireless Network Connection, som så er min trådløse forbindelse.

Jeg har indtil videre forsøgt at oprette et Ad Hoc-netværk, og så dele LAN-forbindelsen, men uden held. Skal der oprettes en netværksbro mellem LAN og Wireless? Eller hvordan skal det sættes op?
Avatar billede garmien Nybegynder
03. december 2011 - 14:46 #2
Har været inde på forumtråden, og også skrevet et par kommentarer, men jeg er mere interesseret i at vide om det er muligt at bruge computeren som hotspot
Avatar billede claes57 Ekspert
03. december 2011 - 15:10 #3
i netværksforbindeleser, højreklik på zte-mobile...
vælg egenskaber, fanebladet deling
tillad andre brugere - men ikke at disse kan kontrollere eller deaktivere forbindelsen. Klik på indstillinger... og sæt hak i alt, du vil tillade (webadgang http/https, samt internet mail)
Avatar billede garmien Nybegynder
03. december 2011 - 15:17 #4
Ja så langt er jeg kommet, men hvordan opretter jeg hotspottet? Er det bare et Ad Hoc-netværk?
Avatar billede claes57 Ekspert
03. december 2011 - 16:04 #5
min kommer så langt, at den bare ikke fra klient kan finde usb-programmet - så man skal nok dele 'mobilt bredbånd' dvs telia program, og det kan man nok ikke.
Avatar billede garmien Nybegynder
17. december 2011 - 11:43 #6
Lukker igen, har fundet en router nu