Avatar billede Dennis7000 Nybegynder
02. december 2011 - 20:40 Der er 11 kommentarer

Er det derigtige RAM til mit Bundkort??

Hej Alle Sammen..

Jeg har Samlet en Pc, med dette bundkort..

http://www.intel.com[...]

Herefter købte jeg disse RAM..

http://www.edbpriser.dk[...]

2 stk i alt, for at give bundkortet de maks 4GB RAM det kunne tage.

MEN, så kom der BSOD fejl efter jeg installerede Alle 4GB RAM(Skal siges at jeg har prøvet alle slags kombinationer og det er det samme, hver gang disse nye RAM kommer i bundkortet, så crasher det). Fejlen Lyder På Memory Mangement.

I starten troede jeg det var fordi min PSU var for lille, den var på 420 Watt, nuer den skifet ud med en på 650 Watt, men problemet er der stadig..

Kan jeg havde købt ram som ikke passer i bundkortet, siden den 1GB blok RAM jeg har ikke crasher?

Håber nogen kan hjælpe mig lidt på vej...

På forhånd tak..

Venlig hilsen Dennis
Avatar billede Poko1 Ekspert
02. december 2011 - 20:51 #1
Jeg kan ikke åbne dine links
Avatar billede Poko1 Ekspert
02. december 2011 - 21:00 #2
Prøv at bruge dette værktøj!
http://kortlink.dk/
Avatar billede Dennis7000 Nybegynder
02. december 2011 - 21:01 #3
Avatar billede Poko1 Ekspert
02. december 2011 - 21:07 #4
DDR2 667 or DDR2 533 MHz SDRAM DIMMs

2048 MB DDR2 SDRAM 667 MHz Corsair
Dem kan du roligt satse på!
Avatar billede Dennis7000 Nybegynder
02. december 2011 - 21:18 #5
Så forstår jeg bare ikke hvorfor min pc Crasher og kommer med BSOD skærm når jeg belaster min pc... Så må det jo være bundkortet der er noget med..

Jeg køre windows 7 og køre jeg en memory diagnostic, ja så siger den jeg skal kontakte min forhandler eller lign. da der er fejl..... Ikke meget jælp i det jo...

I eftermiddags da jeg satte 650 Watt PSU til i stedet og kørt en mem test, så nåede testen ikke engang at køre 10 sekunder, så Crashede min pc med en BSOD fejl, så kan da næsten kun være bundkortet, eller har jeg været meget uheldig og har købt nogle RAM der er defekte.. ( For RAM'ene er købt og det er dem den crasher med)
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2011 - 07:48 #6
test dine ram for fejl med denne her
det skal man altid gøre også ved et nykøb

http://www.ultimatebootcd.com/

m.v.h
Avatar billede Dennis7000 Nybegynder
03. december 2011 - 08:43 #7
Hej Treatmenice..

Tak for tippet, den er igang med at hente softwaren og jeg vil straks test mine nye RAM for fejl, for hvis de fejler noget, kan det kun gå for langsomt med at få dem byttet.. :-)
Avatar billede Dennis7000 Nybegynder
04. december 2011 - 10:06 #8
Har lige læst hvordan man giver point, og må indrømme det jo nok var Poko der svarede på det mit spørgsmål lød på.. Så hvis du skriver et svar så gir jeg dig gerne dine 30 point.. :)

MVH
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. december 2011 - 10:16 #9
Så har du sikkert også læst at man selv kan sende et svar som man kan acceptere og det gør du så i dette tilfælde så har du lidt at handle med til en anden gang. :-)
PS. i øvrigt syntes jeg det er flot at det er dig der beder om svar der er alt for mange der skriver som svar på alt.:-(
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2011 - 11:15 #10
hvad var svaret på test af ram
Avatar billede chiefquarzi Nybegynder
04. december 2011 - 13:46 #11
en anden ting er .. har du installeret en frisk windows efter du har skiftet bundkort of ram ?
hvis du ikke har så vil jeg helt sikkert sige at det er der dit problem ligger ..når man får et nyt bundkort så skal man installere en frisk windows på sin pc .. en "geninstallation" er ikke nok imho formation og ny windows efter skift af bundkort