Avatar billede denny Nybegynder
02. december 2011 - 19:48 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Database forbindelse!

Hej med jer,

Jeg har lige installet "Visual Web Developer 2010 Express" og prøver på at lave den først website som indeholder information fra MS SQL db. Men jeg kan ikke find ud af hvordan det virker. Er der nogen har en simple ekemple af hvordan man læser data fra en table og presenter i web site (.aspx formte)

/denny
Avatar billede bech1992 Nybegynder
08. december 2011 - 09:30 #1
Du kan fx trække en Datalist ind på dig side, du finder den til venstre i den toolbox du har der,
derefter klikker du på den lille pil du Datalisten har, når du har trukket den ind på siden,
derefter vælger du datasource, og følger de trin den kommer med, hvor du bl.a. skal skrive hvilken database det er og hvilken tabel den skal hente ud :)
Avatar billede bech1992 Nybegynder
08. december 2011 - 23:17 #2
Hej Denny

Det var vidst lidt hurtigt skrevet, men håber du forstod hvad jeg mente;) ellers skriver du bare hvis du skal have hjælp :)