Avatar billede macho Praktikant
02. december 2011 - 18:14 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

HTTP_RERERER - se om siden bliver viderestillet fra bestemt mapp

Det er nemt nok at bruge følgende hvis man vil se URL'en på siden der er sendt til en anden:

if(isset($_SERVER['HTTP_REFERER'])) {
    echo $_SERVER['HTTP_REFERER'];
}

Men... hvordan kan jeg bruge ($_SERVER['HTTP_REFERER']) til at se, om siden kommer fra en anden mappe i eget domæne.

Et eller andet i den stil:

if (false !== stripos($_SERVER['HTTP_REFERER'], "domæne.dk/mappenavn/")){
  echo "Skriv noget her";
} else {
  echo "Skriv noget helt andet her";
}

Kan det lade sig gøre?
Avatar billede olebole Juniormester
02. december 2011 - 18:59 #1
<ole>

REFERER feltet er noget at det letteste at fake, så det prinipielle svar lyder: "Nej, du kan ikke på REFERER se, hvor forespørgslen kommer fra"

/mvh
</bole>
Avatar billede macho Praktikant
02. december 2011 - 19:23 #2
Kan du mon så hjælpe med en anden løsning? Mit problem er, at jeg bare skal vide, om forespørgslen kommer fra en fil i en mappe på eget domæne?
Avatar billede olebole Juniormester
02. december 2011 - 19:29 #3
Mest sandsynligt ligger fejlen i, at det overhovdedet er nødvendigt at skulle sikre sig, forspørgslen kommer fra en mappe på sitet.

Måske, du kan bruge en session, men det er svært at sige uden at kende applikationen - og dermed også årsagen til nødvendigheden i at sikre sig, hvorfra forespørgslen kommer
Avatar billede macho Praktikant
02. december 2011 - 19:47 #4
Okay, jeg prøver med den lange forklaring :-)

Jeg har en side med iframe. I denne iframe har jeg et produktkatalog, som bruger URL REWRITE til at lave html-filer. Disse kan f.eks. hedde: www.domæne.dk/katalog/0,1,produkt-max.html

Idet jeg bruger iframe, er det ikke smart, hvis man skriver denne sti i en browser og siden bryder ud af rammen. Derfor skal jeg finde navnet på filen - her 0,1,produkt-max.html - som henvisningen kommer fra (jeg laver selv en redirect fra siden, hvis den er brudt ud af iframe). Hvis jeg kender filnavnet kan jeg loade dette påny i min iframe i stedet for at få vist startsiden på kataloget.

Håber jeg har gjort mig forståelig?
Avatar billede olebole Juniormester
02. december 2011 - 21:40 #5
Okay, jeg prøver så med det gode råd: Undgå iframe!  =)

Får du løst dette problem, vil du stadig have alle de sædvanlige problemer (i)frames skaber. Skriv i stedet en decideret produktside - uden iframes  *o)
Avatar billede macho Praktikant
17. december 2011 - 17:42 #6
Ingen løsning - lukker...