Avatar billede arnely Novice
02. december 2011 - 17:25 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Ændre størrelse på billeder af én gang

Jeg har 400 billeder (størrelse 3872x2592) som jeg skal have halveret billestørrelsen på.

Kan jeg gøre det via en kommando, i Photoshop CS4 af en gang?
Avatar billede prodic Mester
02. december 2011 - 19:53 #2
En alternativ mulighed er via Image Processor. Kan i nogle tilfælde, som dette, være nemmere.
Actions kan dog ufatteligt mange nyttige ting, så absolut noget man bør kende til.
Avatar billede arnely Novice
02. december 2011 - 20:05 #3
macintosse, kan ikke rigtig genkende den der tutorials i CS4. Det må være til en ældre udgave af Photoshop.

prodic, sig frem Image Processor, sidder med en dansk Photoshop :-)
Avatar billede arnely Novice
02. december 2011 - 20:27 #4
Smid et svar, har fundet løsningen.
Avatar billede macintosse Nybegynder
02. december 2011 - 21:25 #5
hvad blev løsningen?
Avatar billede arnely Novice
02. december 2011 - 21:45 #6
Filer> Scrips> Billedbehandler, og et vindue åbner.

Sidder netop og leger med det, ser ud til det ikke bare er lige til. Arbejder videre imorgen.
Avatar billede macintosse Nybegynder
03. december 2011 - 09:10 #7
Lav en action:
Åben action, lav en ny action, klik på optag, åben et billede og lav om på størrelsen, save as, og luk filen, stop optagelsen.
Gå i file, vælg automate, vælg batch, vælg din action, vælg den mappe hvor dine filer ligger i, vælg den mappe du vil bruge til de små filer.

Prøv lige med et par filer først for at se om det vierker som det skal.
Avatar billede arnely Novice
03. december 2011 - 15:26 #8
Jeg kan ikke få det til og virke.
Avatar billede arnely Novice
04. december 2011 - 15:15 #9
Ok kan lave en aktion, men og sidde og trykke frem og tilbage 400 gange, er jo stadig lidt af en proces.

Mit spørgsmål går på om jeg kan ændre billede størrelsen på alle 400 billeder i et hug.
Avatar billede macintosse Nybegynder
04. december 2011 - 15:21 #10
Ja du kan,
Gå i file, vælg automate, vælg batch, vælg din action, vælg den mappe hvor dine filer ligger i, vælg den mappe du vil bruge til de små filer.

Så laver den alle for dig
Avatar billede macintosse Nybegynder
04. december 2011 - 15:29 #11
Avatar billede arnely Novice
04. december 2011 - 16:56 #12
Jep så køre det - næsten :-))

Skal dog lige sige "ok" for hver gang et billede gøres mindre.

Siger tak for hjælpen macintosse.

Smid et svar så du kan få point :-))
Avatar billede macintosse Nybegynder
04. december 2011 - 19:03 #13
Godt ;-D