Avatar billede soag Nybegynder
02. december 2011 - 17:10 Der er 3 kommentarer

Hvilket udstyr til at fange traadloest net 100 meter vaek

Hej

Jeg vil meget gerne have internet i mit udhus/skur/sommerhus, som ligger omkring 100 meter fra mit "rigtige" hus, hvor jeg har mit bredbaand.

Findes der en traadloes router, som kan beame signalet saa langt ud, saa jeg kan fange det med computer/telefon/ipad 100 meter vaek? Skal jeg evt. ud i noget med en retningsbestemt antenne, eller skal jeg have noget udstyr til at opfange signalet i den anden ende?

Spoergsmaalene er mange... jeg glaeder mig til at hoere jeres svar.

Go weekend.
Matt
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2011 - 07:30 #1
hvis du bruger det samme elnet og måler på området og det går jeg ud fra du gør
så kan det her være din løsning

http://www.computercity.dk/Products/Product.aspx?id=5983860&sw=netgear

ja jeg ved godt det ikke er trådløst men tror ikke du kan få det til at virke med 100 meter fra kilde - derfor dette alternativ

som du ser optager den ikke bare en stikkontakt men man kan samtidig bruge den til det ssamme - man kan købe ekstra og sætte til
netledningen ligger i pakken

m.v.h
Avatar billede soag Nybegynder
04. december 2011 - 17:04 #2
Tak for svaret. Jeg har ikke indlagt stroem i udhuset. Men kan jeg traekke en lang lang forlaengerledning med en adapter i hver ende og paa den maade faa internet derud?
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2011 - 08:13 #3
her ser du lidt om trådløs og afstande

http://www.holm-data.dk/wlan.htm