Avatar billede mikkelh Nybegynder
05. august 2001 - 00:28 Der er 12 kommentarer

Skal jeg købe en Asus L8400?

Er der nogen der har arbejdet med en Asus L8400? Og har man været tilfreds? Hvis ikke hvad skulle man købe istedet!?

Asus L8400-CDROM til 13795,-
Celeron 650 MHz, 128 MB ram, 10 GB hd, 24 x CD-ROM, 8 mb S3 Savage, 14,1\"
TFT, 56k modem og 10/100 Lan, 2,9 kg, 1 års garanti
Avatar billede domaz Nybegynder
05. august 2001 - 00:30 #1
Jeg har arbejdet med en, den er OK, men den der pris? Det er fandem da dyrt...og den ser ikke så ny ud.....
Avatar billede mdr Nybegynder
05. august 2001 - 00:31 #2
Jeg har arbejdet for et konsulent firma, hvor vi solgte Asus\'s laptops, i omkring 1,5 år og har været meget tilfrdse med kvaliteten. Vi har måske solgt en 100 stykker, og har kun haft en 10 stykker til rep.

Asus\'en er en virkelig lægger maskine, men jeg ville anbefale at du køber en af de L8400\'s med en pentium3, og ikke en celeron, der er stor forskel i den performance du får.
Avatar billede mdr Nybegynder
05. august 2001 - 00:35 #3
Avatar billede jasber Nybegynder
05. august 2001 - 00:38 #4
mdr>> Jeg syn\'s nu ikke det lyder som en imponerende statistik. De tal du nævner svarer jo til en fejlrate på 10%. Det vil jeg mene er for meget.

mikkelh>> Bortset fra det kender jeg ikke noget til ASUS bærbare, så lad være med at basere din beslutning på det jeg har skrevet ovenfor :)
Avatar billede mdr Nybegynder
05. august 2001 - 00:39 #5
jasber>> det er sku den bedste statestik i den prisklasse jeg nogen sinde har set.
Avatar billede jasber Nybegynder
05. august 2001 - 00:46 #6
mdr>> Det kan være. Jeg vil dog stadig mene der er for meget. Personligt vil jeg hellere brugere lidt mere og så (forhåbentlig) få en bedre kvalitet (jeg går som regel efter Toshiba da jeg har rigtig gode erfaringer med disse).

Men som sagt, jeg har ikke egne erfaringer med ASUS bærbare, så jeg skal ikke kunne sige om de er gode eller dårlige. Observerede blot at de tal du gav resulterede i hvad jeg vil kalde en høj fejlrate :-)
Avatar billede mdr Nybegynder
05. august 2001 - 00:52 #7
jasber>> Well, hvis du kan vise mig en statestik der viser andet. Nu har jeg ikke beskæftiget mig med salget af laptops, men ved at det firma jeg arbejde for solgte Asus laptop\'s med en af de bedste rates. De solgte f.eks. Compaq som har en pro cent sats på omkring 25%.

Hvad angår kvaliteten, så er vi enige. Jeg har selv en IBM a21p, som kostede mi 38000,- incl. moms. og er  den bedste maskine jeg nogen sinde har haft, og jeg vil nu mene at jeg har prøvet en hel del forskellige brands (asus, toshiba, compaq, sony). Men det er jo en hel anden pris klasse end det som Mikkel ligger op til.

Asus\'en er en god maskine, og det er klart den jeg vil anbefale.
Avatar billede jasber Nybegynder
05. august 2001 - 01:28 #8
mdr>> Baseret på egne erfaringer vil jeg mener at Toshiba her en lavere fejlprocent (jeg har dog aldrig arb. et sted der sælger Toshiba, så jeg ved ikke vad den egentlige rate er), og de laver også maskiner i samme prisklasse som ASUS. Det kan så godt være man ikke får indbygget LAN mes osv.

Hvad angår Compaq... der er vi helt enige. Det er uden tvivl de værste bærbare jeg nogensinde har haft den tvivlsomme fornøjelse at stifte bekendtskab med. :)
Avatar billede mdr Nybegynder
05. august 2001 - 01:37 #9
Jeg har en lille Toshiba Sat., som kostede mig noget med en 10000,- og har holdt udemærket. Toshiba går for at være et udemærket mærke, men jeg har aldrig brudt mig om Toshiba\'s designs etc.

Af de Toshiba\'er jeg har set og prøvet, hvor venner har haft dem, da holder jeg fast i at Asus helt sikkert er på samme høje standard.

Jjeg tror at du ville blive overrasket over hvad fejl procenterne ligger på, i den virkelige verden. Du skal op i en meget større prisklasse for at komme ned i fejl raten, og der er man heller ikke sikker på at komme uden om problemer.

Efter hvad jeg kan huske, så siger Toshiba selv, at de holder deres fejl rate på 15%.

Det er helt normalt, at en forhandler bliver nød til at akseptere et vist antal kosmetiske fejl
(5 f.eks.), uden at der kan reklameres.
Avatar billede mdr Nybegynder
05. august 2001 - 01:41 #10
Jeg vil så også lige indskyde, at grunden til at der er så mange der sælger Compaq, ikke altid er på grund af kvaliteten, men på grund af de aftaler som de respektive forhandlere og distributøre kan få fra Compaq.

Compaq yder en virkelig god support til deres distributøre f.eks. og man kan få nogle virkelig lukrative aftaler igennem.
Avatar billede mikkelh Nybegynder
06. august 2001 - 13:01 #11

mdr>> Jeg har også kigget på en Toshiba Satellite 1700-500 Celeron 700 MHz, 128 MB ram, 10 GB hd, DVD, 4 MB 3D chipset, 13,3\" TFT, 56k
modem, Windows Millennium, 3,1 kg, 1 års garanti. Pris 11995,-

domas>> (L8400) \"og den ser ikke så ny ud.....\"?

Avatar billede mdr Nybegynder
06. august 2001 - 15:43 #12
Well, jeg ville stadig gaa med den Asus du havde fat i, du kan evt. se http://www.sddata.dk eller http://www.edbpriser.dk, om der er forskel fra den model du havde fat i, og på dem som de har, for dem du ser paa sddata og edbpriser er de nyeste modeller.

Du kan godt gå med den Toshiba, men jeg tror altsaa ikke at du vil faa samme glæde af den, som du ville med den Asus der. Toshibane du her viser, har kun en 13.3\" tft, hvor Asus\'en har 14.1\", og der er kæmpe forskel. Asus\'en har også mere RAM på vga-kortet.

Anyways, jeg kan ikke selv lide Toshiba, selv om det er et godt mærke, jeg kan bare ikke lide deres layout og design.