Avatar billede jkn83 Praktikant
30. november 2011 - 15:20 Der er 1 løsning

MS Project 2010 - automatisk justering af ressource kontra varighed

Hej.

Jeg, eller vi i klassen samt lærer, sidder med et lille problem i MS project 2010. Vi har forsøgt os med at få lavet en tidsplan over et mindre øvelses project, og har tildelt en ressource ved navn "Bemanding".

Lad os sige der er en opgave der hedder klargøring, denne klargøring tager 5 dage, de 5 dage er på baggrund af 1 mand sat til denne opgave. Så tager vi 5 mand til denne opgave, tager det kun 1 dag...

Så langt så godt.
Ændrer vi nu på dagene, burde ressourcen "bemanding" så ændre sig, men gør det ikke.

Inden en opgave er opstillet, er indstillingerne blevet sat til standard opgavetype > fast arbejde. (Ergo er timerne der bliver brugt pr. mand, faste.)

Hvis vi sætter indstillingerne under "Nye opgaver, der er oprettet" til "automatisk planlagt" vil dagene (varighed) justere sig efter ressourcen "bemanding", men ikke den anden vej rundt.

Er der nogen der har en løsning på dette?
Avatar billede jkn83 Praktikant
07. marts 2013 - 10:35 #1
lukkes...