Avatar billede darrich Novice
30. november 2011 - 12:16 Der er 1 kommentar og
1 løsning

tilføj vCPU, RAM, Storage til Hyper-V virtual machine

Når man har etableret en ny virtual machine på Hyper-V.

Kan man tilføje ekstra vCPU, RAM og storage kapacitet til den virtuelle machine som man allerede har lavet og haft kørende (typisk ved ændret antal bruger eller belastningsbehov)?

Kræver det et boot?
Avatar billede MSI-AOC Nybegynder
15. december 2011 - 01:06 #1
I 2008 (or R2) kræver det at du booter guesten, ja!

Du bliver nødt til at stoppe den (shut down guest OS), foretage hardware configuration changes, og så kan du starte den igen. vCPU'er og RAM vil blive detected under opstart, men hvis du udvider en eksisterende disk skal du efterfølgende extende drevet/filsystemet i OS'et, enten med diskpart eller disk management konsollen

Håber det gav lidt klarhed :)
Avatar billede MSI-AOC Nybegynder
15. december 2011 - 01:08 #2
Det skal siges at MS har lovet at supporte live expansions af diske (også systemdrev) i SCVMM og Hyper-V 2012