Avatar billede webopgaver Nybegynder
30. november 2011 - 07:43 Der er 4 kommentarer

Send en webpage som vedlagt pdf-fil

Er der nogen der kan hjælpe med e kodeeksempel påfølgende handling.

Jeg ønsker at en dynamisk genereret webside (regnemaskine) skal kunne vedlægges i pdf-format til en autogenereret email.

Jeg bruger:
.Net (4.0, C#)
System.Net.Mail

Mange hilsner
Jesper
Avatar billede bech1992 Nybegynder
30. november 2011 - 14:53 #1
Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener?
kan du ikke uddybe det lidt?
Avatar billede webopgaver Nybegynder
30. november 2011 - 17:36 #2
I en aspx fil vises resultatet af en calculation. Jeg ønsker at brugeren skal kunne bede om at få resultetet af denne beregning tilsendt pr. mail.

Derfor - jeg ønsker en mailtjeneste som omdanner resultatet af en aspx fil omdannet til pdf hvorefter denne pdf-fil attaches til en email

Er findes et have af købe komponenter der kan dette men......

Kan nogen hjælpe med et scriptet løsning i c# (.net, 4.0)

Mange hilsner

Jesper
Avatar billede bech1992 Nybegynder
30. november 2011 - 18:11 #3
Er det meget nødvendigt at det er en pdf?
For ellers er det jo at bare bruge system.mail og sige at body'en skal være lig med den label resultatet fra calculationen + hvad du ellers ønsker at skrive i mailen.
mailen kan styles fuldstændig som du har lyst til :)
Avatar billede simsen Mester
02. december 2011 - 08:55 #4
Du skal have fat i en 3. parts værktøj, som du også selv er inde på - der findes masser af købe komponenter....Men der findes altså også nogle opensource - en af dem er:

http://sourceforge.net/projects/itextsharp/

Det kræver lidt arbejde, at sætte sig ind i hvordan den virker - men den er faktisk rimelig enkel :-)