Avatar billede burnild Nybegynder
29. november 2011 - 20:54 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Unable to start program

Hej, Jeg er ikke helt inde i C++, og det hjælper slet ikke med errors som jeg ikke kan løse. Når jeg debugger mit program, får jeg følgende meddelelse:
"Unable to start program 'C:\Users\Mikkelsen\Documents\Visual Studio 2010\Projects\Tay\Debug\Tay.exe'.
Den angivne fil blev ikke fundet."

Hvis jeg indsætter mit program i et andet projekt, kommer samme meddelelse, dog med en anden sti der passer til projektets navn. Hvis jeg trykker Ctrl+F5  får jeg følgende consol besked:
"'C:\Users\Mikkelsen\Documents\Visual Studio 2010\Projects\Tay\Debug\Tay.exe'." blev ikke genkendt som en intern eller ekstern kommando, et program eller en batchfil.

Jeg har prøvet alt, samt at "Set as StartUp Project" - som andre tråde henvist til. Men samme fejl beskeder kommer frem.

Håber i kan hjælpe mig.

Output build:
1>------ Build started: Project: Tay, Configuration: Debug Win32 ------
1>Build started 29-11-2011 20:51:05.
1>InitializeBuildStatus:
1>  Touching "Debug\Tay.unsuccessfulbuild".
1>ClCompile:
1>  All outputs are up-to-date.
1>ManifestResourceCompile:
1>  All outputs are up-to-date.
1>Tay.obj : error LNK2019: unresolved external symbol "double __cdecl Taylor(double)" (?Taylor@@YANN@Z) referenced in function _main
1>C:\Users\Mikkelsen\Documents\Visual Studio 2010\Projects\Tay\Debug\Tay.exe : fatal error LNK1120: 1 unresolved externals
1>
1>Build FAILED.
1>
1>Time Elapsed 00:00:00.59
========== Build: 0 succeeded, 1 failed, 0 up-to-date, 0 skipped ==========
Avatar billede burnild Nybegynder
29. november 2011 - 20:59 #1
Og hvis jeg kører tidligere projekter, kommer der ingen fejl. Kunne det tænkes at jeg har lavet noget forkert i mit program?
Avatar billede arne_v Ekspert
29. november 2011 - 21:02 #2
Du mangler en funktion:

double Taylor(double)

som du kalder.
Avatar billede burnild Nybegynder
29. november 2011 - 21:07 #3
Okay, jeg er kommet frem til at der måske er fejl i mit program?:

// Taylor.cpp : Defines the entry point for the console application.
//

#include "stdafx.h"
#include <iostream>
#include <math.h>
#include <iomanip>

using namespace std;

double f(double x);
double Taylor(double x);

int main()
{
    double x, resultat;
    char svar;

    do {
        cout << "Indtast x";
        cin >> x;

        resultat=Taylor(x);

        cout<<"\n Integralet af f(x)=1/(kvadratrod(2*Pi)*e^-(1/2)*x^2 = " << setw(20)<<setprecision(15)<<resultat;

        cout<<"\n\n\n\n Hvis du vil kører programmet igen, tast: 'J' \n ";
        cin>> svar;
        }
        while (svar == 'J');

    return 0;
}
const double Pi = 4.0*atan(1.0);

double f(double x) {
    return (1/sqrt(2*Pi))*exp((-1/2)*(pow(x,2)));
}

double Taylor(double x, int n) {
    double resultat, term, sum, fx;
    int k, fac;
        k = 1;
        fac = 0;
        term = x;
        sum = x;

        do{
    fx = sum;
    k = k+2;
    fac = fac+1;
    term = term *(-0.5)*pow(x,2)*(1.0/k)*(k-2)*(1.0/fac);
            sum = sum+term;
            }
while(fx!=sum);
            sum = (1/sqrt(2*Pi))*sum+0.5;

            return sum;
}
Avatar billede arne_v Ekspert
29. november 2011 - 21:13 #4
double Taylor(double x);
double Taylor(double x, int n)

matcher ikke
Avatar billede burnild Nybegynder
29. november 2011 - 21:14 #5
Hvor henne mangler jeg en funktion?
Er udregningerne for double Taylor ikke angivet igennem helle programmet?
Avatar billede burnild Nybegynder
29. november 2011 - 21:16 #6
Kanon! Mange tak skal du have! - Næste gang søger jeg svar her inde lidt hurtigere, har geninstalleret programmet alt for mange gange. Mange tak. :)
Avatar billede arne_v Ekspert
29. november 2011 - 21:18 #7
saa smider jeg et svar