Avatar billede chris0905 Nybegynder
28. november 2011 - 21:35 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Menu fylder hele menu-bjælken...

Hej Eksperter!

Jeg har en menu på følgende side, http://mvm-ejendomme.dk/index-new.php , men er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg får den til at fylde hele linjen, lige meget hvor stor mit skærmbillede er???

Synes at jeg har prøvet lidt af hvert, men kan sku ikke så meget css...

/Christoffer
Avatar billede sneska Nybegynder
28. november 2011 - 21:50 #1
Hej, Jeg kiggede lige på din CSS og jeg synes ikke du har givet din side dimensioner - Jeg tror du kalder den #site, der er ikke nogen width så jeg ville nok prøve at sætte dimensioner på div tags.
Avatar billede chris0905 Nybegynder
28. november 2011 - 21:53 #2
#site har en width på 70%...
Avatar billede sneska Nybegynder
28. november 2011 - 21:54 #3
Ups, jeg mener dimensioner i px. Jeg synes det er lettere at holde styr på når jeg holder mig til pixels istedet for em som er = 16px.
#site er 50% i width, men af hvad ? :)
Avatar billede chris0905 Nybegynder
28. november 2011 - 21:55 #4
#site er 70% af hele skærmen... Jeg er ikke så glad for pixels da de tit f***er min side op hvis skærmstørrelsen ikke er den sammen som på min computer...
Avatar billede sneska Nybegynder
28. november 2011 - 22:34 #5
Ok det fatter jeg ikke en brik af ...
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2011 - 22:58 #6
Er det dine menupunkter du gerne vil have spredt med større mellemrum i forhold til skærmens bredde?
Kan i øvrigt se du prøver at centrere dem, hvilket virker fint i ie, men i firefox er de stadig venstrestillet. Og menuerne rykker ned på næste linie hvis vinduet ikke er bredt nok, men det kan du undgå ved at sætte en minimumsbredde på siden.
Avatar billede NielsErikP Mester
28. november 2011 - 23:17 #7
Hej..
Kan man ik se din html kode... har en fornemmelse af at det drejer sig om at sætte noget <div> omkring din kode.. og så evt. give dem en width.. og så derudfra sidestille dem på siden efter dette.
Avatar billede olebole Juniormester
29. november 2011 - 17:03 #8
<ole>

@NielsErikP: "Sku' ha' gået til Louis Nielsen!"  *D

@chris0905: Din kode hænger ikke sammen. Valider altid dine dokumenter hos W3C

/mvh
</bole>
Avatar billede chris0905 Nybegynder
29. november 2011 - 19:30 #9
Hva mener du med at koden ikke hænger sammen??? jeg får én fejl i validator, og det er at <a> ikke er et "lovligt" underelement af <ul>...
Avatar billede olebole Juniormester
29. november 2011 - 19:42 #10
Der er 20(!) fejl. Det kan godt være, du ikke finder, at et 'løst' link i et UL element er synderlig alvorligt, men det afskærer dig fra at forudsige, hvordan siden vises. Du må først have styr på, at markup koden er valid og er anvendelig for en browser ... først da kan du begynde at bekymre dig om udseendet
Avatar billede chris0905 Nybegynder
29. november 2011 - 19:51 #11
@tolamaps: du sagde det gyldne ord "width" eller mere bestemt "min-width", som løste mit problem, sammen med at de 4 menupunkter fik en width på 20% hver. Smid et svar! ;)
Avatar billede olebole Juniormester
29. november 2011 - 19:56 #12
Her hjælper fornuft tydeligvis ikke!
Avatar billede chris0905 Nybegynder
29. november 2011 - 20:00 #13
undskyld... så ikke din kommentar før jeg skrev... Men ja, du har ret i at siden skal være valid, men jeg er ikke lige opfindsom nok til at regne ud, hvordan jeg løser det problem den kommer med... Og siden virker fint i alle de tilfælde jeg har prøvet...
Avatar billede olebole Juniormester
29. november 2011 - 20:10 #14
Du kunne begynde med en Content-Type meta og angive dit tegnsæt som utf-8. Ellers vil du får problemer med specialtegn (i bedste fald kun med æ, ø og å).

Dernæst kunne du overveje at bruge et BODY element og afslutte dit HTML element.

Du får også tydeligt at vide, at CENTER tagget ikke er validt. Det har faktisk været deprecated siden 1997/98 og er slet ikke del af HTML5.

Et UL element kan aldrig have et A element som 'barn'. Det kan kun have LI elementer som 'børn'.

Inline elementer kan ikke ligge 'løst' i BODY elementet (som du jo så ikke engang har!). Det betyder, at dine 'løse' links i det mindste skal pakkes ind i et DIV - eller anden block element.

Faktisk er det en enorm kompliment til browserne, at de overhovedet er i stand til at få noget viseligt ud af koden  =)
Avatar billede Slettet bruger
29. november 2011 - 21:14 #15
Jeg samler ikke point, ellers tak. Kan se det virker i min firefox, men ole har nogle gode kommentarer du bør kigge på. :)
Avatar billede NielsErikP Mester
29. november 2011 - 21:34 #16
Hej...
#14: Nemlig..... Lige nøjagtig derfor jeg ville se hans html kode... mangl af body osv...

#8: olebole tager da gerne en syns prøve "Smiler" !
Avatar billede chris0905 Nybegynder
12. december 2011 - 21:19 #17
olebole: Jeg takker for dine kommentarer... Jeg synes du er god til at hjælpe her på eksperten, og du er (næsten) altid meget konstruktiv. Jeg vil kigge på siden igen, og du er velkommen til at lægge et svar! ;)

Tak for hjælpen alle sammen! - og god jul, når I når der til... ;)
Avatar billede olebole Juniormester
12. december 2011 - 21:27 #18
Ellers tak, jeg samler ikke point. Spørg evt. andre, du mener måtte have bidraget til en løsning - og ellers lægger du selv et svar og accepterer det, så tråden lukkes  =)
Avatar billede chris0905 Nybegynder
04. januar 2012 - 20:40 #19
Så er det lukketid... ;)