Avatar billede Far Nybegynder
28. november 2011 - 11:39 Der er 1 kommentar

2008 server r2 Active Directory spørgsmål - tvivl

Hejsa

Jeg har igang med at lave en opgave som jeg er lidt i tvivl om..

Hvilke krav til logisk og fysisk opdeling af netværket skal opfyldes, for at man kan styre, hvornår AD replikeringen mellem domaincontrollerne i samme domain finder sted?

De to protocoller som bliver brugt til AD replikering er remote procedure call (RPC) og Simple Mail Transfer Protocol (SMTP), men hvad der er af krav er jeg lidt forvirret over.

Et andet spørgsmål jeg heller ikke lige kan finde svar på er hvor lang tid er en backup af Active Directory brugbar på server 2008 r2?

Nogen der kan hjælpe
Avatar billede MSI-AOC Nybegynder
16. december 2011 - 02:01 #1
Active Directory på 2008 R2 bruger DFS-R til replikering. DC'erne kontakter hinanden med RPC, korrekt, men SMTP har ikke noget med ad replikering at gøre.

Hvis du vil styre hvornår replikering mellem DC'er finder sted, vil jeg foreslå dig at læse følgende artikler: http://support.microsoft.com/kb/214678/EN-US og http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc755994(WS.10).aspx

Backup af AD partitioner er brugbare i hele domænets levetid, men du vil kunne opleve udfordringer hvis du løfter dit domain functional level og derefter indlæser backup af Configuration eller Schema partitionerne der er taget mens domain functional level har været lavere