Avatar billede 63010007713 Nybegynder
04. august 2001 - 23:01 Der er 7 kommentarer

Downloade færdigdesignet database - hvor ?

Jeg har hør at der findes færdigdesignet databaser til mange forskellige formål som skulle kunne downloades gratis - men hvor ???
Avatar billede mugs Novice
04. august 2001 - 23:26 #1
Der ligger da hel sikkert db til at downloade. Men  det er vel generelle db, og jeg tror ikke de paser helt specifikt til dit behov?

Men hvad har du brug for?

Mvh / Mugs
Avatar billede janomel Nybegynder
05. august 2001 - 16:38 #2
Meget intersant. Vil også gerne vide det. Men hvad men nogle eksempler som kan bruges direkte på webbet
Avatar billede mugs Novice
05. august 2001 - 22:21 #3
janomel > jeg antager, at din kommentar svarer på min. Jeg aner ikke hvor der er færdige databaser, og jeg gider heller ikke lede efter det. Det lærer man jo ikke ret meget af.

Hvis du åbner Access kan du f.eks finde flere guider og færdige databaser. Men fælles for alle er, at de er bredt designede til at opfylde et forudbestemt formål.

Med min kommentar 4/8 mener jeg, at spørgeren skal komme med sit specifikke behov / krav, og så kan vi derfra sammen prøve at strikke en database sammen, som opfylder lige netop spørgerens behov / krav.

Mvh / Mugs
Avatar billede foldager Novice
05. august 2001 - 22:29 #4
Fordelen ved at have en færdiglavet database, med et givet formål er vel også at man kan sammenligne med sit eget projekt.

Man kan lure mange ting af ved at rode rundt i en andens arbejde...

http://www.mvps.org/access/
er ret godt hvis man lige står og bøvler med et specifikt problem, men jeg tror nu ikke der så meget at downloade...
Avatar billede mugs Novice
05. august 2001 - 22:38 #5
foldager > Jeg er helt enig i din kommentar med henblik på at sammenligne sit eget projekt med andres, og lære ved at lure. Det er netop en af grundene til, at jeg ikke har svaret men kun kommenteret.

Men en af de grundlæggende og fine ting ved eksperten.dk er efter min mening, at rundkaste et specifikt problem / behov, som bliver løst her på siden så alle kan følge løsningen, og ikke blot give et link. (Og dette er såmænd ikke for at \"skyde\" på dig og dit link, men blot en generel betragtning.)

Mvh / Mugs
Avatar billede foldager Novice
05. august 2001 - 22:47 #7
Jeg vil da så til gengæld også give dig ret :-)
Det er guld værd at kunne få svar på et specifikt problem.
Men jeg har selv behov for at skabe mig det store overblik, og kan derfor godt få meget ud af at bøvle med det selv, sammenligne og vurdere før jeg spørger.

Det er heller ikke altid at man ved præcis hvad man vil have, og hvad man kan få.