Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
26. november 2011 - 23:26 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Er Windows egen diskdefragmentering god nok?

Eller er det bedre med gratis alternativer som f.eks Auslogic?
27. november 2011 - 00:37 #1
Principelt: Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, ... ?

---
Avatar billede Jackson147 Nybegynder
27. november 2011 - 03:11 #2
Vil mene at alternativer som 'Defraggler', SmartDefrag er langt bedre løsninger. Windows' egen defragmenteringsprogram viser knap, hvad den laver, når du sætter den til at arbejde. Den er også usædvanlig langsommere end de defragmenteringsprogrammer ude på nettet.
Jeg vil anbefale dig at få 'Defraggler' hvilket er gratis selvfølgelig. Du vælger selvfølgelig selv, hvilket program du vil have, dog mener jeg, du skal holde dig væk fra Windows' egen defrag-program :)
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
27. november 2011 - 03:48 #3
Defraggler er blacklistet af sikkerhedsmæssige årsager. Det er mere et spørgsmål om det er dét værd at downloade f.eks Auslogics eller om det er "godt nok" bare at lade Windows egen defragmenteringsprogram køre i baggrunden.

#1 Det er et spørgmål som gælder alle versioner af Windows.
Avatar billede pstidsen Novice
27. november 2011 - 09:27 #4
Hvis man bruger Windows's eget program i KOMMANDOPROMTEN, så viser det fint hvor langt det er: http://www.eksperten.dk/spm/939939#reply_7787707
Avatar billede 220661 Ekspert
27. november 2011 - 09:56 #5
Jo jeg oplever at Xp's defrag er god nok. Problemet er dog at man glemmer at køre det (det gjorde jeg i hvertfald). Derfor har jeg installeret dette program til at gøre det:
http://download.cnet.com/Ashampoo-Magical-Defrag/3000-2094_4-10438102.html
Programmet bruger ikke mange resourser, og ligger og arbejder i baggrunden når pc er inaktiv.

Derefter har jeg ikke tænkt på defragmentering de sidste 3 år.
Jeg har ikke erfaring med hvordan det virker i de andre versioner af Windows.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
27. november 2011 - 10:27 #6
Jeg kan godt lide layoutet i Auslogic, meget informativ og stadigvæk enkelt og simpelt. Men som #5 skriver så er det vigtigt med en funktion der sætter den til at defragmentere automatisk, ellers glemmer man det. Hvor mange gange er optimalt? 1 gang om ugen?
Avatar billede 220661 Ekspert
27. november 2011 - 11:30 #7
Magical Defrag er sat til at køre fuld defrag hver uge, og i den mellemliggende periode vil programmet forsoge at holde disken så den ikke defragmenteres. Når den så kører fuld defrag tager det ikke mere end et par minutter.
Har kigget inde i Windows defrag program hvordan den klarer det, og den holder disken fint defragmenteret. Dog komprimerer/flytter den ikke filerne sammen, men flytter dem så de er samlet.
Ved ikke hvor meget det betyder, bare filerne ER samlet.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. november 2011 - 12:01 #8
Prøvede lige at køre Windows defrag, men den flytter heller ikke filerne helt sammen, så de starter fra en ende af på disken, så det har nok ikke lige den største betydning. Bare filerne er samlet der hvor der skal startes med at læse fra så er det fint.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. november 2011 - 12:08 #9
Jeg bruger version 2 her på min Xp maskine, men den findes også i en nyere version 3:
http://www.ashampoo.com/en/usd/pin/0244/System_Utilities/Ashampoo-Magical-Defrag-3
Hvis man vil prøve programmet kan man få tilsendt en 40 dages kode til at afprøve det.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
27. november 2011 - 22:53 #10
Jeg har bare valgt Auslogic da jeg syntes at det er det bedste. Jeg kan også se, at man kan sætte det til at køre en gang om ugen. Det har jeg sat den til at køre nu, starter imorgen mandag. Så må vi se om det virker.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
28. november 2011 - 06:29 #11
Denn skulle køre idag kl. 12, hvis det virker beholder jeg Auslogic. Den er ofte hurtigere og mere effektiv end Windows egen, og hvis man kan sætte den til at køre automatisk én gang om ugen, så bliver systemet vil holdt optimeret hele tiden, ikke også?
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
28. november 2011 - 09:15 #12
Så fik jeg kørt planlagt diskdefragmentering med auslogic, og det virker helt fint. Dog ville det være rart hvis den gjorde de ti baggrunden.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. november 2011 - 15:59 #13
Der er ikke i programmet en løsning hvor man kan aktivere den over planlagte opgaver i windows?
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
29. november 2011 - 01:46 #14
Jeg har sat auslogic til at defragmentere hver uge, hver mandag. Og det virker fint, den går igang af sig, defragmentere (tager ikke så lang tid) og holder mit system i orden. Dog ville det dejligt hvis auslogic gad at køre i baggrunden (den popper frem midt i det hele lige så snart den går igang med automatisk defragmenterng).
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
01. december 2011 - 06:46 #15
Dem som vil have point, smid et svar.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
01. december 2011 - 11:47 #16
Lukket.
Avatar billede pstidsen Novice
01. december 2011 - 12:09 #17
Det var dog useriøst at give en frist på 5 timer!!
Avatar billede pstidsen Novice
01. december 2011 - 12:09 #18
(skriver det ikke fordi at jeg vil have points)
Avatar billede 220661 Ekspert
01. december 2011 - 17:39 #19
Ja og tillige hvor folk måske er på arbejde. Hvad tænker du dog på???
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
03. december 2011 - 11:16 #20
Beklager at jeg nogengange er lidt kort for hovedet.