Avatar billede phmjas Nybegynder
26. november 2011 - 14:45 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Position absolute i flash i JS

Dette script er ud af et større, der loader et bestemt billede (flash, swf), afhængig af hvornår på dagen siden besøges.
Denne flash skal positioneres bestemt, som den nederste linje (position:absolute). Det gør den også fint i Firefox, men ikke i Safari. Hvor og hvordan skal jeg lægge min postion absoulte ind henne, for at det virker i Safari. Har prøvet et utal, synes jeg.. er flashscriptet i sig selv forkert?

if(x>=7 && x<12) {

  document.write('<OBJECT classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=5,0,0,0" widTH="300" HEIGHT="330" Style="position:absolute;right:-30px;top:-50px;"> <PARAM NAME=movie VALUE="godmorgen.swf"> <PARAM NAME=loop VALUE=true> <PARAM NAME=menu VALUE=false> <PARAM NAME=quality VALUE=high> <PARAM NAME=wmode VALUE=transparent> <PARAM NAME=bgcolor VALUE=#000080><EMBED src="godmorgen.swf" loop=true menu=false quality=high wmode=transparent bgcolor="#000080" WIDTH="300" HEIGHT="330" TYPE="application/x-shockwave-flash" PLUGINSPAGE="http://www.macromedia.com/shockwave/download/index.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash" Style="position:absolute; right:-30px; top:-50px;"></EMBED>')

} else

Mvh Mads.
Avatar billede olebole Juniormester
26. november 2011 - 15:26 #1
<ole>

Mon ikke bare, Safari kræver, du staver korrekt ... style med lille s  *o)

Du bør også skrive tagNames og attributter med småt - ligesom du bør sætte gåseøjne om alle dine attributter

/mvh
</bole>
Avatar billede phmjas Nybegynder
27. november 2011 - 12:08 #2
hm - ja, det har nok bare været stavefejl. Meget mystisk, så virkede det her til morgen. Hvordan tildeler jeg dig pointene?
Avatar billede olebole Juniormester
27. november 2011 - 16:45 #3
Ellers tak, men jeg samler ikke points. Læg selv et svar og accepter det, så tråden lukkes  =)
Avatar billede phmjas Nybegynder
27. november 2011 - 21:35 #4
svar