Avatar billede larssune Nybegynder
04. august 2001 - 22:10 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor ikke \"Andre computere\"

Jeg har et lille netværk (4 comp + 1 router-ADSL + 1 hub). Mit problem: Jeg kan ikke se hverken min egen eller andre computere i \"Andre Computere\" FØR, EFTER JEG HAR VÆRET PÅ INTERNETTET FØRSTE GANG. Dvs. jeg skal ind på nettet, ud igen og SÅ ind i andre computere... Hvad kan være galt...

LS
Avatar billede mdr Nybegynder
04. august 2001 - 22:13 #1
Du skal huske at installere netbios protokolen, og det bedste er at bruge \"Klienten til Microsoft Netværk\".
Avatar billede mdr Nybegynder
04. august 2001 - 22:13 #2
Hvis det ikke er helt klart, så er det dem begge du skal bruge.
Avatar billede serverkudsk Nybegynder
04. august 2001 - 22:13 #3
Det kunne være at du skal give alle computerene et ip nummer, da det ikke er sikkert at de køre under det samme:

osv.
Avatar billede xero Nybegynder
04. august 2001 - 22:14 #4
Kører du med statisk eller dynamisk IP konfiguration?
Avatar billede nick2 Nybegynder
04. august 2001 - 22:17 #5
tak for mange svar...

jeg prøver mig frem - men jeg ser straks at der bliver auto-tildelt ip, og at jeg ikke har netbios installed...

Tak :o)
Avatar billede xero Nybegynder
04. august 2001 - 22:17 #6
? nick2 takker for mange svar og det var larssune der stillede spg. ????
Avatar billede kapla Nybegynder
04. august 2001 - 22:18 #7
Du må kun have en bruger!
http://www.eksperten.dk/info_regler.phtml