Avatar billede nukezepto Nybegynder
25. november 2011 - 19:33 Der er 7 kommentarer

Nyt TV

Hej folkens.

Jeg står og mangler et nyt tv - det skal gerne overholde disse standarder:

LCD/LED (hvad er bedst? tvet bruges ikke meget - og ofte kun til normalt fjernsyn)

HDMI / SCART
min. HD ready (så den kan tage 720p)

Gerne være Samsung eller Philips.

Maks 3500 kr.

på mange af de TVer jeg har kigget på står der etc. 500.000:1  hvad betyder dette?
Skal den helst være så høj som mulig, eller så lav som mulig?

Er der andre ting jeg skal tænke på?
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. november 2011 - 19:42 #1
Hejsa :)

Du har valgt en kategori beregnet til forslag omkring eksperten.dk ... :)

Jeg vil anbefale du bruger www.eksperten.dk/spm/Hardware/Elektronik/
Avatar billede claes57 Ekspert
25. november 2011 - 20:19 #2
samsung (dem jeg har mødt) har nogle skod-fjernbetjeninger. Man skal partout ramme direkte på diode på tv før det virker.
philips bruger en masse reklame på ambilight - det er noget reklameflimmer, som jeg ikke har set i brug hos folk, der har haft philips i mere end 14 dage (ca).

http://www.hifipriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4189812
Avatar billede kgkg Nybegynder
25. november 2011 - 22:32 #3
Prøv lige at smutte forbi http://www.flatpanels.dk/ Der kan du læse mange anbefalinger og se hvad de forskellige ting betyder.

Men hvis jeg skulle vælge mellem Philips og Samsung, så blev det Philips.
Avatar billede bredbaandmobilt Nybegynder
25. november 2011 - 23:28 #4
Til den pris, bliver det svært, at finde et Tv der er rigtig godt.

LED bruger mindre strøm og med de nyeste paneler, er de også langt bedre end LCD.

Kontrast forholdet skal være så højt som muligt, men de tal der angives passer ofte slet ikke i praksis.

Men som kgkg skriver, så find et par du kan lide designet på og til en pris du kan betale og kig derefter på f.eks flatpanels og læs hvad de siger om panelet.

En ting jeg vil anbefale dig at springe over i den prisklasse, det er plasma. De er ganske enkelt elendige i den prisklasse.
Avatar billede iTown Nybegynder
26. november 2011 - 10:24 #5
LED og LCD er det samme. forskellen ligge i Belysningen fra dioderne. LED lys er det nye (fladere i indbygningsmål, bedre (lukker på mindre område/dvs bedre sort), og typisk kun ca en trediedel strømforbrug i forhold til de gamle baglys.

Du kan få et 40" Panasonic Plasma til de 3499,- som slår Samsung og Philips skærme i det prisleje.
1080P fullHD Med Høj kontrast og Mpeg 4 Tunere

http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/TXP42C3E/panasonic-42-plasma-tv-tx-p42c3e

Håber du kan lade dig inspirere af dette indlæg.
Panasonic er klar best bang for the bucks :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. november 2011 - 16:58 #6
#5 Hvis der er forskel er det ikke det samme. Det er logik for burhøns.