Avatar billede bjornhart Nybegynder
24. november 2011 - 08:40 Der er 1 kommentar

mobiltelefon modem

Hej

Jeg har lavet et program som benytter et mobiltelefonmodem og AT-kommandoer til at sende og modtage sms'er. Telefonmodemmet er tilsluttet en af vores pc'er, som sidder på vores lokalnet.

Jeg er i tvivl om hvorvidt denne tilslutning mellem pc og telefonmodem udgør nogen sikkerhedsrisiko for vores lokalnet og servere.

Åbner tilslutningen en bagdør eller er det ikke muligt at komme fra telefonmodemet ind på vores lokalnet?

Jeg har søgt på nettet uden det store held, hvorfor jeg spørger i dette forum.
Avatar billede claes57 Ekspert
24. november 2011 - 10:20 #1
du kunne på telefonen vidrestille alle opkald til et andet nummer - så kan jeg ikke forestille mig at det var muligt at komme i kontakt med den uden fysisk adgang.