Avatar billede larsen85 Nybegynder
23. november 2011 - 18:09 Der er 6 kommentarer

Skærm slukker efter få sekunder

Hej med jer. Har det problem at min computerskærm slukker efter 2 sekunder.

Det er kommet i perioder i løbet af de sidste par måneder.

Jeg kan tænde computeren, hvor skærmen virker i opstarten, men når "windows" loader hen over skærmen begynder den at slukke.

Skærmen er helt sort, men har stadig signal til computeren. Når jeg så tænder igen, kan jeg se hele skrivebordet, og derefter slukker den igen efter de 2 sekunder. Dvs at farverne intet fejler når man kan se skrivebordet. Skærmen er en Fujitsu Siemens, samt computeren er en stationær.

Nogen der ved om det er skærmen der er færdig eller?
Avatar billede 220661 Ekspert
23. november 2011 - 18:36 #1
Er den indstillet til den rette opløsning, når windows starter?
Det burde måske kunne tjekke, ved at opstarte i fejlsikret tilstand og kontrollere dette.
(tryk og hold F8 nede under opstart)
Avatar billede larsen85 Nybegynder
23. november 2011 - 18:57 #2
Opløsningen fejler intet.. Skærmen virker heller ikke optimalt i "fejlsikret tilstand"
Avatar billede 220661 Ekspert
23. november 2011 - 18:58 #3
Så burde det jo ikke være en driver fejl, som jeg ser det.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. november 2011 - 19:51 #4
Har du skruet meget op for lys og kontrast på skærmen?
Prøv i fejlsikret at nedjustere for disse for at se om det ændrer på det.
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2011 - 21:03 #5
Jeg går ud fra at det er en fladskærm
Prøv at se om frekvensen er på 60HZ
er frekvensen for høj lukker skærmen ned
I safe mode er det sikkert 50HZ eller 60HZ
23. november 2011 - 23:26 #6
Placér et stærk lys fra siden; kan du ane lidt på skærmbilledet der ???

Jeg gætter på at der er tale om en Hardwarefejl i SKÆRMEN ... "BackLight" lyskredsløbet er DØD !!! Er set en del gange før ...

Altså ikke noget som helst med Styresystemet ell. lign at gøre ...