Avatar billede Payton Nybegynder
23. november 2011 - 11:15 Der er 2 kommentarer

Valg af printer som skal kunne printe C5

Vi skal bruge en ny printer, en all in, som skal kunne scanne, printe og kopiere.
Vi er i fuld gang med at lave ny hosted løsning med den nyeste version af C5.
Vi skal købe ny printer, men har fået at vide det ikke er alle printere der kan bruges til C5.
regner med en prisidé på mll. 1500-2500 kr.
Er der nogen der kan anbefale en printer der kan hjælpe os med det.
På forhånd tak
Mange hilsner
Inge
Avatar billede micma18_ Nybegynder
24. november 2011 - 10:26 #1
Hvis det er en hosted løsning ala. noget terminal services osv. Så er det eneste krav bare, at printer driveren er installeret på hosting serveren. (foruden tsclienten er sat op til at trække dine lokale printere med over)
Det kræver selvfølgelig at der findes en driver til den pågældene server type. Eks. Server 2008 64bit osv.

Kender ikke personligt så meget til eks. hostede Citrix løsningerne, men har aldrig oplevet at printerne ikke virkede...

Vi bruger selv mest printere fra HP og Brother, og jeg har endnu ikke hørt om, eller oplevet at der var nogle modeller som direkte ikke virkede med C5. (selvfølgelig skal formatet passe, men ellers ikke)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
24. november 2011 - 20:56 #2
Der er masser af printere, der ikke virker med C5.

I bund og grund skal du kigge efter, om der kan installeres en PCL driver til printeren - det vil give det sikreste resultat. PostScript driver burde også gå an, og står der noget om ASCII er det helt fint.

Men har printeren ikke nogle af ovenstående drivere, så spring den over.