Avatar billede spoi Nybegynder
23. november 2011 - 11:06 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

instillinger standardfane

Håber overskriften er sigende nok

når jeg arbejder i excel har jeg problmer med at jeg hele tiden står på fanen filer
bruger mest startside fanen
Men det er træls jeg hele tiden skal hoppe til startside fanen manuelt hver gang jeg markerer et nyt felt i excel

Hvad gør jeg for at få den fat væk fra fanen filer???

LN
Avatar billede Ialocin Novice
23. november 2011 - 21:55 #1
Hej spoi

Er ikke helt med ... Har du mulighed for at forklare lidt nærmere ??

Med venlig hilsen, Nicolai
Avatar billede spoi Nybegynder
24. november 2011 - 09:53 #2
jeg prøver

jeg har excel 2010
øverst oppe er der nogle faner/mapper man kan vælge
først står der filer det er den man vælger ved feks udskrivning etc

dernæst startside hvor man kan vælge alt vedr formattering

Min excel er åbenbart sat op til altid at være i fanen filer og det er rigtig træls på godt jysk ;O)

Hver gang jeg feks hopper til en ny celle - ryger jeg over i filer-fanen igen ;O(

LN
Avatar billede Ialocin Novice
24. november 2011 - 11:05 #3
Hej spoi

Uha ... Excel 2010, så er jeg umiddelbart blank da jeg skriver i Excel 2003, desværre :O(

Med venlig hilsen, Nicolai
Avatar billede svla Mester
24. november 2011 - 23:19 #4
Hej
I excel 2010:

Prøv og klik på fanen filer, klik på indstillinger, og klik på tilpas båndet, i det højre vindue som ses skal du under menuen tilpas båndet sætte menu til hovedfaner.
I menuen nedenunder skal du sætte flueben i alle hovedfaner, - så skulle problemet være løst, - tror jeg nok, prøv det.
Avatar billede spoi Nybegynder
29. februar 2012 - 10:07 #5
der var intet der hjalp.
Vores IT afdeling mente jeg skulle have ny maskine - da jeg havde haft flere problmer i længere tid
og så var problemet løst