Avatar billede lutzow Nybegynder
22. november 2011 - 13:25 Der er 10 kommentarer

Varm bærbar.

Hejsa, som overskriften lyder har jeg en meget varm bærbar. Har downloadet speedfan.
I windows (uden nogle processer er igang) er den ca. 55grader varm. Hvis jeg åbner spillet RIFT stiger temperaturen til 95 grader ca. (97 er peak værdien den har været oppe på.)

Jeg har blæst den ren for støv ved processoren og diverse andre steder jeg kunne blæse ind i så der er ikke mere støv i computeren.

Model: HP Pavilion dv6.

Nogle der har nogle forslag til hvad der kan være galt? At skille den ad er ikke en mulighed eftersom det ikke er min bærbar.

På forhånd tak!
Avatar billede helt83 Nybegynder
22. november 2011 - 13:34 #1
Hej lutzow

Skille den ad er nok kun den eneste mulighed, for der er med garanti støv i blæser / køleren.

mvh
helt83
Avatar billede lutzow Nybegynder
22. november 2011 - 13:36 #2
Jeg har skrevet at der ikke er mere støv i den. Jeg HAR haft den skilt af, men kunne ikke få den skilt helt af. Men jeg kunne se at der ikke var støv inden i den :)

Andre forslag?
Avatar billede KHHP Juniormester
22. november 2011 - 13:44 #3
Jeg har selv haft med en HP computer at gøre, som også var konstateret fejlfri efter flere indsendelser til reparation hos HP, og den har stadig problemer. Her er der nemlig tale om at kølingen ikke fungerer som den skal, og processoren er en AMD Athlon 64 X2. Nu har jeg selv haft computere med både Intel og AMD processorer, og AMD enhederne bliver klart hurtigere varme end en Intel enhed, så måske kan det have noget at gøre med at kølingen ikke fungerer optimalt. Hvis det skulle være tilfældet at maskinen har et sådant problem med kølingen er der ikke rigtigt noget at gøre, med mindre du, eller nogen du kender, har et kølersystem liggende der passer til netop den pc der er problemer med.
Avatar billede lutzow Nybegynder
22. november 2011 - 13:50 #4
Jeg har ikke noget andet kølersystem til rådighed. Jeg ved godt at AMD har tendens til at blive varm hurtigt, men så igen. 55grader ved stilstand er ALT for meget.
Avatar billede helt83 Nybegynder
22. november 2011 - 14:29 #6
Nu ikke for at være hr korrekt men der er altså noget her der ikke hænger samme:

I første indlæg skriver du "At skille den ad er ikke en mulighed eftersom det ikke er min bærbar" og i nr #2 skriver du: jeg HAR haft den skilt af, men kunne ikke få den skilt helt af.

Hvor langt kom du helt præcist med at skille den ad, var du så lang inde at du kunne se vingerne på blæseren og om der skulle sidde et støv lag i ribber? Husk både indsugning og udblæsning skal være fri.

mvh
helt83
Avatar billede lutzow Nybegynder
22. november 2011 - 14:48 #7
#6

Jeg har skrevet at skille den ad er ikke en mulighed fordi jeg har prøvet og ikke kunne komme videre. Jeg kom så langt at jeg kunne se ind under tastaturet, kunne ikke se vingerne.

Jeg har blæst den igennem stille og roligt med trykluft og det var begrænset hvad der kom ud af støv.

Alt er frit for støv :)
Avatar billede den33 Nybegynder
22. november 2011 - 15:28 #8
den kunne lige så godt være mig der skrev ind.
Har sammme bærbar med samme problem, har også prøvet at skille den ad, med måtte opgive. Har også blæst den fri for støv så godt jeg kunne uden held.
Hvis du finde en løsning, vil jeg MEGET gerne høre den.
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2011 - 16:06 #9
den er ikke helt magen til men

http://www.youtube.com/watch?v=7xhzF1RTRQw

her er nogle videoer - kunne måske give et vink om hvordan ellers glem det

http://www.google.dk/#sclient=psy-ab&hl=da&tbm=vid&source=hp&q=youtube+HP+Pavilion+dv6.+rep&pbx=1&oq=youtube+HP+Pavilion+dv6.+rep&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=s&gs_upl=0l0l1l16262l0l0l0l0l0l0l0l0ll0l0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_cp.,cf.osb&fp=1d7d7a12dd94cca2&biw=1227&bih=711

m.v.h
22. november 2011 - 19:12 #10
Model: HP Pavilion dv6 - velkendt varmeproblem ved den model/serie... jeg har haft to af dem i fingrene... brændt sammen pga varme... R.I.P. ...