Avatar billede clausnilsson Mester
22. november 2011 - 08:42 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Genstart windows 7 uden password

Jeg har et PC med windows 7 stående tændt døgnet rundt. Den uploader vejrdata hvert 10. minut. Men windows vil jo gerne bestemme og genstarte ind i mellem, og så går den i stå ved logonprompten, naturligvis altid når jeg ikke er tilstede. Kan man have flere brugerkonti på en windows 7 maskine og så definere at en bestemt brugerkonto skal logges på automatisk og uden indtastning af kodeord efter en genstart?
Avatar billede helt83 Nybegynder
22. november 2011 - 09:36 #1
Avatar billede helt83 Nybegynder
22. november 2011 - 09:40 #2
Kan dog være du lige skal i et smut i regedit for at du kan få lov til dette.

før og fremmest pas på hvad du laver i regedit.

find nøgle:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\AutoAdminLogon værdi skal være 1

mvh
helt83
Avatar billede HengeDK Nybegynder
22. november 2011 - 09:42 #3
Du kan slå automatisk login til:

Tryk Windows tasten + R
i kør skriver du: control userpasswords2
Bruger konto kommer frem
Fjern fluebenet i "Bruger skal taste navn og password for at bruge denne computer"
skriv password for brugeren og gentag

nu bliver du ikke bedt om password ved login
Avatar billede clausnilsson Mester
22. november 2011 - 10:02 #4
Med den løsning skal jeg bruge password for at skifte mellem konti. Men når computeren er genstartet logger den automatisk på den ene konto og starter det program, der skal køre hele tiden. Præcis den løsning jeg havde brug for. Stor tak for god løsning og hurtigt svar.