Avatar billede henrikris Nybegynder
21. november 2011 - 08:40 Der er 1 kommentar

Harddisk

Heya

Jeg har engang kommet til at smække låget for hårdt i på en packard bell bærbar, så at harddisken blev lettere skadet - men jeg har sjovt nok en ekstern harddisk (også en packard bell) som indeholder nøjagtigt den samme harddisk inde i boksen, og så har jeg prøvet at bytte om på diskene så den der sad i computeren nu sidder i harddisk-boksen, men der kommer ingenting til syne når jeg sætter den til en ny computer som en ekstern harddisk, men der kommer små mislyde indefra disken. nu er mit spørgsmål: kan jeg åbne indtil selve "diskpladen" og aflæser-armen og bytte om på dem så den "raske" arm får den hardisk-plade som sad i den skadede, ved godt at det kræver meget små skruetrækkere, he he

det er en SATA Seagate Momentus 5400.3 160 GB

der findes nogle firmaer som udfører denne operation har jeg set, men det koster jo det samme som en splinter ny computer..

det vil jeg dog ikke ofre - men er der nogen som er bekendt med denne harddisk og ved hvordan man udfører selve indgrebet - og kan man i det hele taget gøre det uden at skade begge harddiske.

Venligst - Henrik
Avatar billede Poko1 Ekspert
21. november 2011 - 09:08 #1
Under ingen omstændigheder kan du åbne en harddisk den er sat sammen i et totalt støvfrit miljø i et lokale med undertryk
.