Avatar billede madsjepsen Nybegynder
20. november 2011 - 15:33 Der er 5 kommentarer

Meget advanceret søgning (PHP-MySQL)

Hej alle eksperter

Jeg sider med en meget stor database, som jeg er meget i tvivl om, hvordan jeg skal tage hul på. Det er meget indviklet, men jeg har herunder forsøgt at forklare problemstillingen så simpelt som muligt:

En person har tilmeldt sig et arrangement. Han har både bestilt kylling, rød sodavand og kommer desuden fra jylland. En anden deltager han bestilt oksekød, rød sodavand og kommer desuden fra fyn.

De kan vælge mellem disse tre ting at spise:
Kylling / Oksekød / Fisk

De kan vælge mellem disse tre ting at drikke:
Rød sodavand / Cola / Vand

De kommer fra disse dele af landet:
Sjælland / Jylland / Fyn

Hvordan kan jeg, i min søgning, få de personer der både spiser.. OG drikker... OG kommer fra?

Vh Mads
Avatar billede niklask Nybegynder
20. november 2011 - 15:43 #1
SELECT mad, drik, fra FROM table
WHERE (mad = 'kylling')
AND (drik = 'rød sodavand')
AND (fra = 'jylland')
Avatar billede The_Buzz Novice
20. november 2011 - 15:44 #2
enig...
Avatar billede madsjepsen Nybegynder
20. november 2011 - 15:49 #3
Tak for svaret! Kan jeg lave det sådan, at hvis jeg søger efter kylling, rød sodavand og jylland, at den viser et match på 66% hvis der ikke er nogle der skal have kylling og rød sodavand fra jylland?
Avatar billede madsjepsen Nybegynder
20. november 2011 - 15:51 #4
.. og egentlig også et udtræk af, hvor mange (antal i %) af deltagerne der skal have .. og .. og bor i..?
Avatar billede madsjepsen Nybegynder
20. november 2011 - 16:00 #5
Man kan sige at disse informationer ikke udfyldes for hver af deltagerne til arrangementet, men at arrangøren angiver, hvor man der spiser kylling, hvor mange der spiser okse, og hvor mange der spiser fisk.. Der ud over angiver de hvor mange af dem der skal have kylling, der skal have rød sodavand, vand, og cola. Håber i forstår mønstret.

Der skal så laves udtræk for at finde ud af, hvor mange der spiser * og drikker * og bor i * :)