Avatar billede Kim Nybegynder
18. november 2011 - 10:34 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Visning af de seneste 4 ugers salgstal

Jeg har en pivottabel skal løbende opdateres med salstal.

For at overskuelighedens skyld ønsker jeg kun at vise salgstallene for de enkelte butikker for de løbende sidste 4 uger.

Ex. vi er i uge 46. så skal tabellen vise 42-45, i uge 50 skal tabellen vise uge 46-49.

Skal jeg oprette en makro, og er det overhovedet muligt at anvende en makro til det.

VH
Kim
Avatar billede igoogle Forsker
18. november 2011 - 11:54 #1
Indsæt uge som et hovedfilter og tage og sætte den til value between =WEEKNUM(NOW())-4 og =WEEKNUM(now())
Avatar billede Kim Nybegynder
18. november 2011 - 13:02 #2
Det lyder som en løsning der kan fungere for mig.

Jeg er i tvivl om hvor det du kalder hovedfilter findes henne. I etiketfiltre kan man vælge funktioner større og lig med, og i mellem men det fungerer kun for den pågældende etiket. Logisk nok, men her er det ikke muligt at indsætte formler, hvorfor jeg tænkter at du henviser til et andet sted.
Avatar billede Kim Nybegynder
18. november 2011 - 13:15 #3
Det var ikke særligt præcist det jeg fik skrevet før.

I etiktfiltre (dansk version) vælger jeg =uge.nr(idag)-4 og =uge.nr(idag)

Er uge.nr dansk version = weeknum engelsk version?
Avatar billede igoogle Forsker
18. november 2011 - 14:19 #4
Ok.. opdagede lige at det var ikke en fejl retning.. men du kan eventuelt sætte filteret på din rådata så burde det virke
Avatar billede Kim Nybegynder
20. november 2011 - 19:01 #5
Jeg får samme resultat som før. Det virker ikke som om at jeg kan anvende formel i brugerdefineret datofiltre. Ved anvendelse af ovenstående formel filtreres alle data væk.

Kan du være lidt mere specifik?
Avatar billede Kim Nybegynder
30. november 2011 - 12:47 #6
Besluttede at lave en ny tabel som kun indeholder værdier for de seneste 4 uger.

Dvs. tabellen opdateres med nye værdier og gl. værdier slettes.