Avatar billede mabruus Nybegynder
18. november 2011 - 09:40 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Ikonerne er væk fra skrivebordet

Hej eksperten.dk

Jeg har et pludselig opstået problem. Den anden dag da jeg åbnede min computer var alle mine ikoner på skrivebordet væk. og det er virkelig dem allesammen.

Går jeg ind i skærmindstillinger og vælger skift skrivebordsikoner, så kan jeg se der er flueben i denne computer, papirkurv osv så de burde være der.

hva dælen er sket?
Avatar billede Danni-s Nybegynder
18. november 2011 - 09:50 #1
Hvilken computer har du? en ASUS?

Hvis dette er tilfælde har ASUS en strømstyringsmodel som hedder "Power4Gear Battery Saving" og er denne model valgt, fjernes ikonerne fra skrivebordet for at spare strøm
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2011 - 09:54 #2
Har du prøvet en ufarlig systemgendannelse  fra før problemet opstod ?

http://windows.microsoft.com/ (...)

Altid et forsøg værd
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2011 - 10:15 #3
har du fået opdateret din database fra 2007

http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/mabruus
Avatar billede mabruus Nybegynder
18. november 2011 - 10:20 #4
@Danni-S

Nej det er ikke en ASUS, men en ZEPTO jeg har. Men det lyder som noget der godt kunne være sket. Har i en periode haft problemer med batteriet så kunne godt være det der er slået til. Nogle der ved hvor det ændres?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
18. november 2011 - 11:08 #5
Først og fremmest kan du gå ind i C:\dokumenter og indstillinger\[ditbrugernavn]\skrivebord og se, om materialet skulle ligge her. Der KAN jo være tale om en situation, hvor alt rent faktisk er slettet...

Du kan også prøve at dobbeltklikke på det tomme skrivebord - visse programmer ladder dig "rydde op" med dobbeltklik, for at skabe overskuelighed over det flotte billede, du har liggende som baggrund. Et dobbeltklik vil skaffe ikonerne tilbage - men altså kun hvis de er skjult på denne måde.
Avatar billede mabruus Nybegynder
18. november 2011 - 11:23 #6
@ole_madsen

Går jeg ind og finder mappen skrivebord kan jeg se alle de filer jeg har liggende på skrivebordet. Men de er stadig ikke på mit skrivebord selvom jeg dobbeltklikker :S
Avatar billede summer Mester
18. november 2011 - 11:30 #7
Det er nok et dumt foreslag, som du selvfølgelig har prøvet: Højreklik Skrivebord, Vis ikoner m.m.
Avatar billede ejvindh Ekspert
18. november 2011 - 11:46 #8
Hvis det er en XP-computer, så kan du sandsynligvis fixe det med dette tool:
http://uploads.ejvindh.net/Appearance.exe

(og vælge deskfix)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
18. november 2011 - 11:59 #9
#7 er nok ikke dumt... - men den fulde sti er højreklik skrivebord, gå under "Arranger ikoner efter", og sæt hak i "Vis ikoner på skrivebord".
Avatar billede mabruus Nybegynder
18. november 2011 - 12:33 #10
Hvor finder jeg Arranger ikoner efter? Har windows 7 og når jeg højreklikker på skrivebordet, så er der ikke en der hedder det?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
18. november 2011 - 12:49 #11
Okay, det var med udgangspunkt i XP - vidste ikke Zepto havde nået at lave Win7 maskiner.

Jeg har desværre ikke en Win7 maskine til rådighed.

Men måske kan du blive klogere her: http://www.sevenforums.com/tutorials/3659-desktop-items-hide-show.html
Avatar billede ole_madsen Ekspert
18. november 2011 - 13:36 #13
Sidstnævnte gælder da vist kun systemikonerne?
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. november 2011 - 14:10 #14
Går jeg ind i skærmindstillinger og vælger skift skrivebordsikoner, så kan jeg se der er flueben i denne computer, papirkurv osv så de burde være der.

Fjern vinge, klik ok, sæt vingen igen og klik ok.
Hjælper det?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
18. november 2011 - 15:01 #15
Så er jeg kommet på en Win7 maskine - og den passer fint med guiden.

Hvis man højreklikker på et tomt område på skrivebordet, vælger "View", kan man sætte, hhv. fjerne hak i "Show desktop icons".
Avatar billede Andreas Praktikant
27. april 2017 - 21:42 #16
Jeg havde lige samme problem. Åbnede min computer og alle ikoner var væk fra skrivebordet, men de var i mappen "skrivebord" når jeg søgte på den. Nåede lige at frygte virus, men...
#7's "dumme" løsning virkede. Højreklikkede bare på skrivebordet > vis > vis ikoner på skrivebordet, og så var det hele tilbage..

Tak for hjælpen.