Avatar billede Danni-s Nybegynder
18. november 2011 - 09:33 Der er 1 kommentar

Optag computerens skærmbillede inkl. lyd fra lydkort

Hej alle sammen

Jeg har søgt lidt rundt på hjemmesiden for at finde lige netop det program jeg søger, men dette har desværre været uden held.

Derfor er mit spørgsmål, er der nogen som kender til et program, som kan optage ens computer-skærmbillede samtidigt med at optage lyden som kommer fra computerens lydkort?

Jeg kan godt finde en række programmer, som kan optage computerens skærmbillede, men programmerne kan ikke optage andet end lyd fra mikrofon.

Jeg skal derfor bruge et program, der kan lagre en fil hvori video og lyd er samlet.

Håber på et lovende indlæg ;)
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2011 - 15:13 #1
Optag video fra din computerskærm

Med Screentoast er det nemt at optage alt, der foregår på din skærm. Du behøver ikke engang downloade noget program for at få det til at virke. Se her hvordan du gør.
Læs mere om: http://www.pcworld.dk/tag/vaerktoejsprogrammer?art

Der findes rigtig mange forskellige programmer og webtjenester, der gratis tilbyder at foretage såkaldt screen capture.

Det vil sige at optage det, som du kan se på din computerskærm. Du har sikkert set en del videoer på YouTube - eksempelvis guider til Photoshop - hvor teknikken er brugt.

Hvis du vil gøre dem kunsten efter, er det ganske nemt. Især hvis du benytter webtjenesten Screentoast.

Det kræver ikke nogen rigtige former for installation, før programmet er parat til optagelse. Under vores test af Screentoast var vi dog nødt til at acceptere, at Firefox blev udstyret med et Java-plugin.

Men herefter var der intet besvær.

Tryk på den røde knap og optagelsen er i gang. Det kan ikke være nemmere.

Du kan vælge, om programmet skal optage i fuld skærm - eller om det kun skal være et udsnit af skærmbilledet, som skal med på optagelsen. Du kan også speake ind over dit indslag, hvis du har koblet en mikrofon til computeren.

Du kan efterfølgende gemme din optagelse som MOV-fil (Quicktime) eller SWF-fil (flash), men du har også mulighed for at uploade den færdige videofil direkte til YouTube eller til Screentoast.com, hvis dine optagelser hurtigt skal ud til masserne.

Inden du når så langt, kan du dog vælge at finpudse dine optagelser. Du kan nemlig tilføje tekst og lyd til videofilen efterfølgende.

Screentoast er meget nemt at gå til, ogdu finder det her.

  http://www.screentoaster.com/
Hvis Screentoast ikke lever op til dine krav om screen capture, kan du prøve et andet program http://www.pcworld.dk/art/9613?page=1

http://www.pcworld.dk/modules/davinci/getfile.php?id=30412

god weekend