Avatar billede vb-noob Nybegynder
17. november 2011 - 12:49 Der er 1 kommentar

Beregnings felter i sharepoint 2010 server.

Hej.

Jeg forsøger at lave et calculated field i sharepoint 2010.
Hensigten er at der på baggrund af hvad der står i datofelt A (sættes manuelt i listen når den køres, eller automatisk sat som current date. Begge vil være ok.)
Datofelt to, skal så sættes til +2år. Jeg har forsøgt at sætte denne ind:
=DATE(YEAR([CreationDate])+2],MONTH([CreationDate]),DAy([CreationDate]))
Men jeg får en fejl der fortæller jeg laver en reference til et andet felt. Ja da, det virker helt sort at jeg ikke kan lave beregninger på data i andre felter i samme liste.

Håber I kan sætte lys på sagen.

/noob´en...Ingen skam at begynde et sted
Avatar billede vb-noob Nybegynder
17. november 2011 - 13:55 #1
Løst.
Virker også med auto sat dato felt.
Opretter en kolonne beregnet på et andet felt, og sætter en formular på som vist.
=DATE(YEAR([CreatedDate])+2,MONTH([CreatedDate]),DAY([CreatedDate]))

feltet som beregningen laves på er dog ikke synligt når listen udfyldes, men kommer på efterfølgende, og kan ses i item  oversigten