Avatar billede Diojr Praktikant
14. november 2011 - 22:11 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Spørgsmål vedrørende Wordpress

I får lige den her på Engelsk, da jeg har stillet det flere forskellige steder:

I am trying to implement Google search on my Wordpress site, instead of the regular WordPress search. I have done this by adding a "Text"-Widget to the sidebar, containing the Google Search Form code:

<form action="http://www.ndroid.dk/gsearch.php" id="cse-search-box">
<div>
<input type="hidden" name="cx" value="partner-pub-4532289770317958:3387073315" />
<input type="hidden" name="cof" value="FORID:10" />
<input type="hidden" name="ie" value="UTF-8" />
<input type="text" name="q" size="55" />
<input type="submit" name="sa" value="Søg" />
</div>
</form>
<script type="text/javascript" src="http://www.google.dk/coop/cse/brand?form=cse-search-box&amp;lang=da"></script>

Afterwards i created the page gsearch.php and added it to the root of my host, containing the following code:

<?php get_header(); ?>

<!- BEGIN MAIN ->
<div id="gsearch">

<div id="cse-search-results"></div>
<script type="text/javascript">
var googleSearchIframeName = "cse-search-results";
var googleSearchFormName = "cse-search-box";
var googleSearchFrameWidth = 795;
var googleSearchDomain = "www.google.dk";
var googleSearchPath = "/cse";
</script>
<script type="text/javascript" src="http://www.google.com/afsonline/show_afs_search.js"></script>

</div>
<!- END MAIN ->

<?php get_sidebar(); ?>

<?php get_footer(); ?>

Now, i realize that this won't work, since this page doesn't load my theme files (hence, the gsearch.php is only showing a blank page when trying a search). But i don't know how to fix it.

I want - ofcourse - the search results to be shown as any other "custom" page i add, meaning i want the header, the sidebar and the footer shown still.

What am i missing? :)

Sincerely
Rasmus
Avatar billede Diojr Praktikant
15. november 2011 - 12:22 #1
Er der virkeligt ikke en eneste der ved hvordan man kan løse det problem her?

Det handler jo dybest set bare om at kunne oprette en "blank side" der stadig bruger det wordpress template/theme jeg kører.
Avatar billede Diojr Praktikant
05. december 2011 - 04:27 #2
Problemet er løst af mig selv