Avatar billede Shannon Novice
14. november 2011 - 19:47 Der er 20 kommentarer

mit internet fryser

hej jeg har et problem med min bærbare hvor jeg i lange tider har benyttet et Oister abonnement i form af en dongle. Der har aldrig været problemer før nu de sidste par dage hvor jeg kun kan have ét browser vindue åbent ad gangen og kun i kort tid så fryser det hele til. Jeg har checket at det ikke har noget at gøre med hastigheden for download osv. Er der nogen her der hurtigt kan hjælpe mig ? Jeg skal rejse i morgen tidligt og vil godt have min PC renset for evt. snask eller andet. Er det mon min brower den er gal med ? Jeg benytter google chrome og har aldrig haft problemer før.

Kram Shannon
Avatar billede fhansen82 Mester
14. november 2011 - 20:43 #1
Prøv at køre en scanning for virus/mallware. Hvor meget RAM har du i?
Avatar billede Shannon Novice
14. november 2011 - 20:46 #2
jeg scanner hver dag der er ikke noget dér. Jeg har 150 GB ledig udaf 288 GB.
Avatar billede fhansen82 Mester
14. november 2011 - 20:51 #3
Så har du nok den største RAM mængde, jeg har set længe :O) Det er pladsen på din HDD du skriver. Dine RAM er noget helt andet ;O) Hvilket styresystem kører du?

Kig evt. også i denne guide omkring virus og mallware. Måske der er nogle fifs at hente her: http://www.eksperten.dk/guide/1232
Avatar billede fhansen82 Mester
14. november 2011 - 20:52 #4
Hvis ikke der er noget snavs at finde, kan en ominstallering af internetbrowser anbefales.
Avatar billede Shannon Novice
14. november 2011 - 21:07 #5
hehe ja okay jeg ved ikke hvor meget ram jeg har kan ik huske hvor man ser det henne men det er vista home premium 2007. i gamle dage var der altid nogen her der kunne guide een gennem en hijack this.....
Avatar billede Shannon Novice
14. november 2011 - 21:09 #6
ja ok det kunne jeg forsøge men det underlige er at det kun er indnimellem den gør det. f.eks lige nu kan jeg sagtens køre 3 vinduer åbne online men det kunne jeg ikke i morges. derfor er det en periodisk fejl. sorry jeg glemte at nævne det.xx xx
Avatar billede fhansen82 Mester
14. november 2011 - 21:17 #7
Hvis du har en "Denne computer" på Skrivebordet, så højreklik på denne. Vælg Egenskaber. Her skulle du kunne se hvad du har af RAM. Ellers Ctrl+Alt+Del og vælge Jobkontrol. Vælg faneblad Ydeevne. Her er der en beskrivelse der hedder Samlet og Top (hvis jeg husker rigtigt). Samlet er hvad du har, Top er hvad du maksimalt har brugt, fra da du tændte PC'en. Det du maksimalt har brugt (altså Top), må IKKE overstige hvad du har i Samlet. Dette sløver PC'en gevaldigt.
Avatar billede Shannon Novice
14. november 2011 - 21:38 #8
hmmm den ligger ik på skrivebordet og min ctrl alt delete fungerer ikke fordi nogle af knapperne er røget af...ja jeg kan godt høre jeg lyder skør...haha...men er der ikke en 3 måde at finde ud af det på ?
Avatar billede fhansen82 Mester
14. november 2011 - 21:48 #9
HA HA. Ja, den er sqi god :O)

Prøv at klikke på START og vælg Kør. Skriv taskmgr.exe Nu burde Jobcontrol dukke op...forhåbentligt :O)
Avatar billede Shannon Novice
14. november 2011 - 21:53 #10
ok det prøve jeg lige...hahaha..kan godt høre det..xx
Avatar billede Shannon Novice
14. november 2011 - 21:57 #11
jeg kan kun finde "samlet" ikke nogen "top". der står CPU Brug og Hukommelse. Under hukommelse er der fysisk og kernehukommelse
derunder står der så igen, samlet, cachelageret eller samlet, samt ledig eller ikke-sideinddelt.  så jeg ved ikke hvad jeg her skal kigge efter ?
Avatar billede Shannon Novice
14. november 2011 - 21:58 #12
grafen ved hukommelsen viser 1, 89 GB hvoraf 2/3 dele er ledigt.
Avatar billede fhansen82 Mester
14. november 2011 - 22:10 #13
Du skal ikke kigge på grafen. Kig på sætningerne istedet.
Avatar billede Shannon Novice
14. november 2011 - 22:23 #14
ja men har skrevet til dig hvad der stå...der er en sætning der hedder samlet xxx men ikke nogen hvor der står TOP
Avatar billede fhansen82 Mester
14. november 2011 - 22:34 #16
Okay. Har lige læst lidt på lektien. Du skal kigge på den der hedder "Samlet" og "Chachelageret". Samlet skal være højere end chachelageret.
Avatar billede fhansen82 Mester
14. november 2011 - 22:36 #17
Har set dit billed, men har svært ved at læse tallene på grund af kvaliteten af billedet. Men det der ud som, at du er tæt ved. Oplever du problemer nu ud fra de tal den nu viser?
Avatar billede Shannon Novice
14. november 2011 - 22:46 #18
nej...lige nu siger den samlet 2941 og cachelageret 1342 og jeg har ingen problemer nu...men som sagt det er en periodisk ting.
Avatar billede fhansen82 Mester
14. november 2011 - 22:51 #19
Når du oplever problemet igen, så gå ind og kig på de tal vi har kigget på nu her, og se om de ligger meget tæt på hinanden. Det kan være der ligger et eller andet program og æder din RAM, uden du er klar over det. I rigtigt mange tilfælde, er det mangel på RAM der er årsagen til langsomme PC'er og programmer der bryder ned.
Avatar billede fhansen82 Mester
14. november 2011 - 22:52 #20
Men prøv i hvert fald at køre en CCleaner. Se i guiden :O)