Avatar billede ukendtnu Nybegynder
14. november 2011 - 10:11 Der er 11 kommentarer

recover Outlook email

jeg har fået en super smadret maskine jeg skal tage backup af.
efter at ha fulgt dette punkt:
http://support.microsoft.com/kb/307545
har jeg har mulighed for at tage backup af worddokumenter på maskinen.
da jeg nu kan logge ind i windows

men ejeren er også interesseret i at få sine mails og kontakter med sig på en ny maskine.

mit problem er:
jeg kan ikke åbne outlook (ville eksportere mails og kontakter)
jeg kan ikke, ved søgning *.pst, finde nogle pst filer.
jeg HAR sat til at man kan se alle filer

nogle der kan hjælpe med at få kontakter og emailes ud på filer jeg kan bruge på en anden computer (macbook pro med outlook 2011)

konfig...
windows xp
microsoft outlook 2003
Avatar billede claes57 Ekspert
14. november 2011 - 10:23 #1
du skal også sætte den til at søge i skjulte filer og mapper.
Avatar billede ukendtnu Nybegynder
14. november 2011 - 10:35 #2
argh ok ja fejl 40:)

hvad hedder filerne?

-kontakter?
-emails (outlook.pst)?
Avatar billede haverslev Novice
14. november 2011 - 10:56 #3
Avatar billede ukendtnu Nybegynder
14. november 2011 - 12:25 #4
det sidste gav mig desværre inge svar om hvor jeg kan finde kontakter fra outlook..
outlook.pst filen er fundet!!
Avatar billede claes57 Ekspert
14. november 2011 - 12:39 #5
du skal flytte filen til anden maskine med samme version af outlook (husk at gemme den eksisterende outlook.pst, hvis der er mail/data i)
Så kan du hente data ud, og derefter skifte outlook-pst fil igen, og hente data ind.
Avatar billede haverslev Novice
14. november 2011 - 13:02 #6
Du skulle gerne kunne gå i den sti, som vist i linket og
Der skulle gerne være 5 filer, hvor bl.a at det også er dine kontakter osv
Kopier dem.

■For Outlook 2007 and previous on Windows XP the default location is;
C:\Documents and Settings\%username%\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook\
■For Outlook 2007 and previous on Windows Vista and Windows 7 the default location is;
C:\Users\%username%\AppData\Local\Microsoft\Outlook\
■For Outlook 2010 on Windows XP the default location is;
C:\Documents and Settings\%username%\My Documents\Outlook Files\
■For Outlook 2010 on Windows Vista or Windows 7 the default location is;
C:\Users\%username%\Documents\Outlook Files\
Avatar billede claes57 Ekspert
14. november 2011 - 20:18 #7
som jeg har kendt til outlook (ikke express), så ligger alle data i en fil (outlook.pst)
haverslevs 5 filer har jeg ikke hørt om...
Avatar billede haverslev Novice
14. november 2011 - 21:39 #8
Når du ikke kan komme i Outlook og køre en Eksport/import, så kan du finde og kopier de 5 filer jeg hentyder til.
Det er de samme som vil være i en .pst
Avatar billede ukendtnu Nybegynder
15. november 2011 - 15:57 #9
åhh jeg er så heldig at skulle få mails fra en outlook express indbakke (DBX) og det skal ind på en office outlook 2011 (på en MAC)

jeg kan importere fra .DBX til windows live mail på en Windows 7 maskine.
her exporterer jeg så til .pst fil som jeg godt kan importere på en outlook 2010 (stadig windows maskine) jeg kan se mailsne...

men når jeg importerer .pst filen på mac outlook 2011 så kommer mailsne ikke ind.. den viser ikke noget. filen fylder 800 mb (ret mange mails)

så hvordan får jeg emails fra Outlook express over på en Mac med MS outlook 2011?
Avatar billede haverslev Novice
15. november 2011 - 17:09 #10
Jeg har aldrig prøvet at eksportere/importere mails fra Windows og over i Mac.
Men der er jo det problem, at de to systemer kører hver deres fil system og det er sikkert derfor at du ikke kan få dem vist.
Windows er enten FAT eller NTFS filsys.
Mac er sikkert HFS (Hierarchical File System) Eller HFS+
Avatar billede haverslev Novice
15. november 2011 - 17:16 #11