Avatar billede Jonisa Nybegynder
13. november 2011 - 16:09 Der er 12 kommentarer og
3 løsninger

Printerspoolertjenesten kører ikke.......

Til hvem der måske kan hjælpe, - jeg har brug for et link til download af printerdriver til

Dell 2135cn MFP PCL6

så spoolertjenesten kører igen......

På forhånd mange tak for hjælpen.

Venligst - Henrik
Avatar billede 220661 Ekspert
13. november 2011 - 16:20 #1
Windows spoolertjenesten må ikke være deaktiveret.
Kører den ikke vil din printer ikke printe selvom du har driveren installeret.
Højreklik computer og vælg administrer-tjenester og programmer-tjenester. Find print spooler og sørg for den står til at starte automatisk.
Avatar billede haverslev Novice
13. november 2011 - 16:21 #2
Start => Kør => services.msc => OK => scroll ned til "Print Spooler"
=> højreklik => Start
Avatar billede 220661 Ekspert
13. november 2011 - 16:29 #3
Ja sådan kan det også gøres.
Avatar billede haverslev Novice
13. november 2011 - 16:34 #4
Stod ingenting da jeg skrev :-)
Avatar billede Jonisa Nybegynder
13. november 2011 - 16:48 #5
- dur ikke..... - spoolertjenesten kører ikke.

Vh - Henrik
Avatar billede 220661 Ekspert
13. november 2011 - 17:04 #6
Prøv at gå i kør-msconfig.
Under tjenester i systemkonfiguration skal den også være tjekket af
Avatar billede haverslev Novice
13. november 2011 - 17:39 #7
Har du lavet en genstart efter en evt. Start/Genstart af Spoolertjenesten ?
Avatar billede Jonisa Nybegynder
13. november 2011 - 17:46 #8
- har genstartet....

For 4 måneder siden var "treatmenice" venlig at sende mig et link til download af den rette driver til

Dell 2135cn MFP PCL6.

Driveren løste problemet den gang og jeg har printet problemfrit siden da.

Det er det link jeg savner......

På forhånd tak.

Venligst - Henrik
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2011 - 17:52 #9
#5 nu bliver jeg nysgerrig. Konstaterede du bare, at spoolertjenesten ikke kører? du er vel klar over, at du kan dobblel klikke på den og selv starte den som auto?
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2011 - 17:58 #10
Nå med brillerne på, kan jeg nu se at den er klaret allerede i #1:)
Avatar billede haverslev Novice
13. november 2011 - 17:59 #11
Hvis ikke du har installeret driveren til den tilsluttede printer, ja så forstår jeg godt at spolertjenesten brokker sig :-)
http://support.euro.dell.com/support/downloads/driverslist.aspx?c=dk&cs=dkdhs1&l=da&s=dhs&ServiceTag=&SystemID=PRN_LSR_2135CN&os=WLH&osl=da&catid=&impid=
Avatar billede Jonisa Nybegynder
13. november 2011 - 18:41 #12
- det tjener intet formål at I udstiller min ringe viden om min computer.......

Forfra.......

Efter køb af computer og printer og korrekt installering i dec/10 kørte udskrivning problemfrit..... - indtil juli/11 hvor spoolertjenesten stoppede til trods for at den var sat til at starte automatisk i (Kontrolpanel/System/Admnistration/Tjenester/Print Spooler).

Et (vist nok) HP-link fra "treatmenice" viste den gang vej til den rette driver og efter download kørte udskrivning igen problemfrit.

Tidligere på dagen opstod problemet igen og til trods at jeg dobbeltklikker på Print Spooler og sætter den til "autostart", kan jeg ikke udskrive, - den "hopper tilbage" til "stoppet".

I min ringe computerviden mener jeg at det er ovenfor omtalte driver der er problemet her.

Hvem kan hjælpe mig med link til den rette driver?

På forhånd tak.....

Venligst - Henrik
Avatar billede 220661 Ekspert
13. november 2011 - 19:07 #13
Du har lukket tråden??
Haverslev har linket en driver til dig. Hvad fejler den?
Og hvem udstiller din ringe viden om pc?
Avatar billede Jonisa Nybegynder
13. november 2011 - 19:28 #14
- det lader til at problemet stikker dybere end først antaget.....

Når jeg aktiverer "Tjenestestatus: Startet" under Print Spooler/Egenskaber, hopper den af sig selv tilbage til "Stoppet" efter ca. 5 sekunder.

Jeg forstår ingenting, - næste stop må være en pc-doktor....
Avatar billede 220661 Ekspert
13. november 2011 - 19:33 #15
Der kan jo være fejl i din installation også.
Du kunne prøve at tjekke den for fejl.
http://pctricks.dk/chkdsk-pa-vista-215.html
Er til vista, men Win 7 og Xp er på samme måde.