Avatar billede Lars8960 Mester
11. november 2011 - 00:46 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Trådløst netværk forsvundet på Medion 96330

MIn knap for trådløst netværk virker ikke længere :(.
Det er en Medion laptop 96330 med et intel pro/wireless 3945 ABG network connection.
Jeg har opdateret driveren fra Intel. Det hjalp ikke.
Der er installeret Win7 professionel 32 bit på maskinen.
Jeg har på fornemmelsen, at jeg er kommet til at koble det trådløse netværksforbindelse fra, men jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg gjorde det.
Mon man kan redigere noget direkte i registreringsdatabasen?
Avatar billede sleeper15 Nybegynder
11. november 2011 - 04:04 #1
Hejsa, Da det er en laptop plejer der at sidde en on/off knap til det udvendigt på din laptop. mange er dog ved at så småt gå væk fra det da man altid rammer knappen, men der skulle være en FN knap og en anden knap der ligner en sendemast med 3 kvartringe. en kombination af disse burde aktivere det. HVIS det ikke virker, så skal du trykke på "Start" og højreklikke på "Computer" og vælg "Administrer". Du skulle gerne se en netværksforbindelse som er enten deaktiveret eller på anden vis ikke aktiv med en gul trekant. prøv at aktivere. hjælper det ikke skal du have fat i en ny driver til den. men til den tid den sorg. prøv nu lige at aktivere, så tager vi driver problemet en anden dag, i morgen måske.
Avatar billede Lars8960 Mester
11. november 2011 - 13:36 #2
Hej Sleeper.
Jo, der er en knap til at aktivere det trådløse netværk. Men hverken den eller nogen form for kombination af funkttionstasterne bringer et trådløst netværk frem. Jeg kan sagtens komme på en fortrådet forbindelse, men det er den trådløse ditto jeg leder efter.
Efter din anvisning har jeg nu valgt START, højreklikket på computer og valgt administrer. Her ser jeg dog ingen netværksforbindelse.
Derfor trykkede jeg på systemværktøjer/enhedshåndtering/netværkskort.
Der er her to kort:
- Intel PRO/Wireless 3945 ABG Network connection
- Realtek RTL8101E Family PCI-E Fast Ethernet netværkskort (NDIS 6.20)
Ingen af disse kort er markeret med nogen gul trekant.
Til gengæld er der under "Andre enheder" 2 stk ens "Basisstyreenheder". De er begge vist med en gul cirkel og et udråbstegn. Placering henholdsvis PCI-bus 10 enhed 9 funktion 2 og funktion 3. Ved at vælge egenskaber for disse står der "Driverne til denne enhed er ikke installeret (kode 28). Jeg har søgt efter  driver, men der bliver blot svaret "Der blev ikke fundet driversoftware til enheden. Hvis du kender navnet på producenten af enheden, kan du besøge dennes websted for at få oplysninger om driversoftware." Men da jeg ikke aner hvad det er for en enhed, kan jeg heller jo ikke søge efter flere oplysninger.
Avatar billede sleeper15 Nybegynder
12. november 2011 - 08:01 #3
Hejsa
Sidder der en bluetooth forbindelse i den ? det er mere fordi jeg har oplevet et lignende problem med en vens dell, det var dog en ældre sag men stadigt, den ville absolut ingenting så længe bluetooth var aktiveret, for så snart den blev deaktiveret kunne den godt komme på trådløse net og finde dem helt uden problemer.
Avatar billede Lars8960 Mester
12. november 2011 - 10:34 #4
Nej. Desværre er der ikke nogen Blue tooth forbindelse ;)
Avatar billede cobra1 Nybegynder
12. november 2011 - 11:37 #5
du kan trykke på højreklikke windows knappen og vel enskaber
værktøjslinjer og se om den ikke er der

cobra1 der var den i vista
Avatar billede Lars8960 Mester
13. november 2011 - 19:45 #6
cobra1. Jeg højreklikkede på start og gik til egenskaber / værktøjslinier / links.
Her fandt jeg en anvisning fra Intel på, afhjælpning af et problem med trådløst netværk.
Jeg har derfor sat indstillingen for strømstryring således at trådløst netværk er indstillet til "maximalt ydeevne". Derefter har jeg genstartet pc. Desværre har det heller ikke givet mig trådløst netværk tilbage :(.
Avatar billede Lars8960 Mester
28. december 2011 - 22:19 #7
Desværre ser det ikke ud til at der fremkommer nogen løsning på mit problem. Så jeg må nøjes med at komme på nettet via kabel :-(

Spørgsmålet bliver derfor annulleret.
Tak for forsøgene på at klare mit problem.