Avatar billede steenkobberoe Nybegynder
04. august 2001 - 15:58 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Min Explorer og Outlook venter op til 30 sek. med at connecte til mit modem.

Jeg har en Compaq Impresario med Win98 SE og internt modem (Conexant HCF V90 56K Data Fax PCI Modem) samt MS Explorer 5.5 SP1 og Outlook 2000.

Min søn har en anden PC med Win ME.

Vi deler et netværk med ”Klientprogram til Microsoft netværk”.

PROBLEM: Efter at jeg tilføjede netværksserviceprogram ”Fil- og udskriftdeling til Microsoft-netværk”, venter min Explorer og Outlook ca. hver 5. gang omkring 20 sekunder, før programmet sender ordren videre til mit modem. Dette medfører lange svartider og sommetider time-out ved hentning af e-mails.

Jeg har efterfølgende fravalgt ”Fil- og udskriftdeling til Microsoft-netværk”, men dette har ikke afhjulpet problemet.

SPM: Hvad kan jeg gøre for at undgå dette problem (uden at formatere hele skidtet) samtidig med, at vi fortsat gerne vil dele netværk.

venlig hilsen
Steen Kobberø
Avatar billede mdr Nybegynder
04. august 2001 - 19:04 #1
Ddet lyder meget som om, at der er opstået et problem med dine protokoller og/eller dit \"Opkalds-kort\". Gå ind i \"Start > Indstillinger > Kontrolpanel > Netværk\" og sørg for at der kun er de ting du skal bruge, dvs. netværks adapteren (netkort) der forbinder din og din søn\'s maskine. Opkaldskort\'et skal også være der, da det bruges af \"Netværk via. Modem\". Den eneste protokol du har brug for er TCP/IP, og den skal være bundet til både netkortet og opkaldskortet.

Du skal selvfølgelig også have klient enheden ”Klientprogram til Microsoft netværk”, og du kan sagtens klikke \"Printer- og Fil deling af\".
(dog vil der være nogle sikkerhedsmæssige omkostninger).

Under TCP/IP bindingen til dit netkort, skal du indtaste en IP-adresse. f.eks \"192.168.1.2\" på din maskine og \"192.168.1.3\" på din søns maskine. Under \"Netmask\" skal du indtaste \"255.255.255.0\" på dem begge.

Du må ikke lave nogen ændringer under TCP/IP-bindingen for Opkaldskortet.

Med venlig hilsen
Mourad de Riche
Avatar billede steenkobberoe Nybegynder
05. august 2001 - 09:10 #2
Det ser ud til at virke, tak for det.
MEN kan man - hvis der går totalt rod i det - fjerne alle klienter og kort fra netværk og derefter installere det påny fra sin CD ?
Er det klogt ?

PS. Hvor findes der en generel beskrivelse af opsætning af Netværk og TCP/IP protokoller, som ikke-kyndige kan forstå.

venlig hilsen
Steen Kobberø
Avatar billede mdr Nybegynder
05. august 2001 - 11:40 #3
Du kan godt gå ind i netværk og slette alle klienter og adaptere, for derefter at genstarte maskinen, og så på y tilføje dem igen. Når du så tilføjer dem igen, vil Windows spørge om din CD-ROM, for at installere de filer den skal bruge.

Det skal så siges, at man godt kan komme ud for, at man har lavet så meget lort på sin maskine, at den ikke er til at rede.. og så er der kun en reinstallation tilbage. Dvs. at man sletter \"c:\\windows\", \"c:\\progra~1\" pg \"c:\\progra~2\".

Om der er opsætnings beskriverlser... sikkert... prøv http://www.google.com.